Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ny ipod på gammal dator

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejhej,

kollade runt i forumet men hittade ingen tråd som tog upp detta

Jag ska få en 120 gigs iPod Classic i julklapp (hoppas och tror jag iaf)
Jag har redan nu en 30 gigs Classic. Min fråga är:

Kan jag koppla in min nya iPod till samma dator som jag har biblioteket till min gamla på?
Kommer mitt nuvarande bibliotek synkas med den nya iPoden då? det vore mycket smidigt

Tackar så mycket för hjälpen på förhand:)

Hälsningar Andreas

Ja.
Så fungerar det iaf för mig och mina iPod Touch.

Jag har samma innehåll med musik, videos, bilder, program osv i båda iPoderna. Använder dessutom två olika Mac-datorer och det fungerar. Har lite olika innehåll på datorerna så jag får klicka bort den första frågan som dyker upp om jag vill synka och föra över innehållet i biblioteket och ta bort det på iPoden. Jag synkar var sak (Musik, Bilder osv) för sig manuellt istället.

Det är alltid bra att kolla så att allt du har i din iPod finns i biblioteket. Du kan kolla i Purchase History under Visa mitt konto... i Affär. Överför även inköp under Arkiv om du vet med dig att du köpt "on the go". En säkerhetskopia av allt på en DVD-skiva eller ett USB-minne är också nervlugnande.
Ja, nu blev jag lite överpedagogisk ! Du känner säkert till det sista jag skrev...

• Medlem
  • Danderyd
  • 2008-12-21 10:58

Dom får ju eget namn, så du kan skillna dom i iTunes, så jag ser ingen problem i att köra flera iPods på samma computer. )

1
Bevaka tråden