Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur bränna FCP-film på dvd?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-12-17 13:39

Hej! Har redigerat en 3 min film på FinalCut Pro och ska lägga över materialet på en DVD.
Vilken filtyp ska jag välja att spara/exportera det redigerade videomaterialet i FinalCut innan jag lägger över det på (bränner) DVD´n? Det är ju bra om DVD´n går att spela upp både på datorer och DVD-spelare. Finns det något filformat som ni rekommenderar? Använder Roxio Toast-programmet som DVD-brännare.

Ursprungligen av Påläng:

Hej! Har redigerat en 3 min film på FinalCut Pro och ska lägga över materialet på en DVD.
Vilken filtyp ska jag välja att spara/exportera det redigerade videomaterialet i FinalCut innan jag lägger över det på (bränner) DVD´n? Det är ju bra om DVD´n går att spela upp både på datorer och DVD-spelare. Finns det något filformat som ni rekommenderar? Använder Roxio Toast-programmet som DVD-brännare.

Exportera som DV, ta sedan denna filen in i Toast i den avdelningen där man skapar DVD-filmer utav filer. Den kommer att komprimera till MPEG2 när du trycker på brännknappen då.

1
Bevaka tråden