Hej,
Jag fick tips av min lokala butik om en produkt som ska slappas snart (om inte redan). Den verkar riktigt tiktigt bra just for kombinationen av olika RAID-lagen. Jag har efter att ha beslutat att inte kopa DROBO (liknande produkt) pga hastigheter, interface etc har denna kommit som ett intressant alternativ. Nu ar min fraga, den stodjer RAID 5 och RAID 5 + Sparedisk, betyder det att, liksom i DROBOS fall, att nar en HDD gar sonder kan den bytas (hotswap), detta ar bekraftat enligt beskrivningen for bada produkterna. Men, ett byte till en storre HDD i DROBOS fall betyder en okning av hela RAIDen (totala lagringsutrymmet), men vad galler i O'TOSTOREs fall med den typen av RAID? Jag har skickat ett mail till foretaget for cirka 3 veckor sedan, men utan svar an sa lange. Kanske nagon vet lite mer om RAIDer? Jag har kikat pa klibbiga traden om RAID men fann inte svaret dar.
http://www.onnto.com.tw/pro_product.asp?top_desc=Storage_Enclosure&sec_desc=3.5-inch_DataTale_RAID_series&thd_desc=RS-M4QO_DataTale_4-Bay_RAID_System