Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rättighetsfrågor... apple logo

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-11-16 14:04

Håller på med en 3D animerad video...
För att inte avslöja allt för mycket av handling så är det en scen där en skärm (misstänkt likt en cinema) krånglar med ett bekant gränssnitt (NT) miljön där skärmen står är "avstängd"... efter en redig smocka på skärmsidan (jaja, jag vet...) så flimmrar det till och ett välkänt äpple dyker upp istället, samtidigt tänds miljön upp... (påslagen) Detta har vi inte kollat upp... får man göra på det viset, rättighetsmässigt? Det kommer inte att vara apples logo rakt av, men det kommer inte att råda tvivel på vad vi menar...

• Medlem
  • 2002-11-16 14:54

Vem skulle stämma dig? Apple? Kör i vind och se vad som händer. Du får använda logotyper, om Trademark informationen finns med också tror jag.
Normalt sett ser företag inget problem med logoexponering, och Microsoft har ingen tradition av att slå ned på folk i det avseendet. Apple har det, men borde rimligen inte bli sura över just det här.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-11-16 14:57

Ungefär det svaret jag var ute efter... tack!

Jag tror inte att du har något att frukta i detta fall. Ingen filmmakare behöver be om lov för att filma prylar. Det skulle vara totalt ohållbart om man behövde begära tillstånd från alla tillverkare för att visa deras prylar på film.

1
Bevaka tråden