Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bränna en hel serie säsong på DVD

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Oioi,

Sitter på en säsong av en oviktig serie som har .avi som ändelse. Jag skulle vilja bränna denna säsong på en DVD, gärna med meny, så jag kan mata min DVD spelare med kul.

Fungerar iDVD för detta projekt eller måste jag använda ngt annat?

Mvh

Är det DivX så är det väl bara att bränna som ISO9660 eftersom de flesta
DVD spelare kan spela upp DivX rakt av, enkelt att välja i den inbyggda menyn.

Om du slänger dem på Toast så radar den upp dem snyggt.
Du kan skriva en kort text om varje "Avsnitt 1" osv.
Sedan döper du skivan till ngt snyggt.
Väljer en Menystil från dussinet presets.

Klicka på stora röda knappen och bränn.

Vill du "prova" kan du spara som Image (Save as diskimage) och mounta den och kolla sedan - spar skivor om man är lite osäker...

Det blir betydligt "macigare" än att lägga dem som en lista som man hoppar upp och ner i med DVD'ns piltangenter...

Tack för tipsen, dock så säger den, när jag försöker lägga in filerna, att dom inte kunde läggas till för att en codec (xvid) saknas. Vad göra?

Är de DivX filer ?

Har du flip4Mac och perian i ?

Japp det har jag, nu har jag löst DET problemet. Däremot valde jag att koda om allt till PAL. Spelar det någon viktig roll?

(hjälp med en sen julklapp)

PAL är bra, då funkar DVD'n utan krux i en Europeisk DVD-spelare.

En del DVD'er klarar av att göra om NTSC (Amerikansk std) till PAL "on the Fly", men inte alla...

Min pappa fick "Kustbevakarna" efter att det gått. lade fem avsnitt per DVD, funkade klockrent. Lade på en snygg meny. Bara välja med pilarna, OK. Njut...

oj va tid det här tog. Satte på en bränning vid 0300, nu när jag kikade var den på 13 %

Beror på vilken kodning som använts av den som plockade ihop avsnitten...
En del saker tar en kvart, annat ett dygn....

13% på 6 timmar tycker jag ändå inte är roligt... det blir ju en nyårspresent då ?

Vad har du för maskin ?

Sitter på nya macbooken.
Jag kodade om till PAL via visualHub, till mpeg2 PAL, nu när jag ska bränna i toast står det ändå encoding. herrejävlar, blir födelsedagspresent (mars) nästan

1
Bevaka tråden