Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klient login

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-23 03:12

Hej! Har ingen koll på php alls och letar nu efter ett enkelt sätt för mina kunder att logga in via ett anv.namn och lösen för att se animatics osv. Tittat lite på AjaxExplorer, tänkte om någon vet om nått annat?

/Tack

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-12-23 11:05

Då rekommenderar jag Wordpress. Enkelt att komma igång, har flera användarnivåer och möjlighet att sätta en artikel som "ej offentlig" som standard. En ej offentlig artikel kan bara läsas av användare som är inloggade.

  • Oregistrerad
  • 2008-12-29 14:19
Ursprungligen av Kalle W:

Då rekommenderar jag Wordpress. Enkelt att komma igång, har flera användarnivåer och möjlighet att sätta en artikel som "ej offentlig" som standard. En ej offentlig artikel kan bara läsas av användare som är inloggade.

Även om wordpress används av några som ett slags ersättare till ett riktigt CMS skulle jag aldrig rekommendera det för en corporate hemsida.

Titta på Joomla eller Drupal som är riktiga cms och som har MYCKET trevliga moduler där du kan göra en massa roliga saker.

Annars kan jag skriva ihop ett sådant åt dig i php (Just för det du vill göra enbart) på ett par timmar för några tusen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-23 17:20

Tackar, det där ska jag kolla närmare på!

1
Bevaka tråden