Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Känner inte av nya SIM-kortet (PANIK)

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har precis fått ett nytt sim-kort från Tele2. Tyvärr funkar inte nya SIM-kortet alls i telefonen. Den känner inte av den överhuvudtaget. Telefonen är jailbreakad, köpt i USA och 3g-modellen. Jag kör med Rebel-sim.

Vad kan man göra? Tele2 avaktiverar mitt gamla SIM idag och då har jag ingen telefon och jag använder den här i jobbet.

PANIC!!

Tack,

S.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-12-23 12:11
Ursprungligen av promqueen:

Hej,

Jag har precis fått ett nytt sim-kort från Tele2. Tyvärr funkar inte nya SIM-kortet alls i telefonen. Den känner inte av den överhuvudtaget. Telefonen är jailbreakad, köpt i USA och 3g-modellen. Jag kör med Rebel-sim.

Vad kan man göra? Tele2 avaktiverar mitt gamla SIM idag och då har jag ingen telefon och jag använder den här i jobbet.

PANIC!!

Tack,

S.

Har du provat det nya SIMkortet i en annan mobiltelefon?

Man kan bara "jailbreaka" en iPhone 3G men däremot inte köra "unlock". Ledsen att säga det men din telefon är i obrukbar i Sverige än så länge.

Dev-team ska däremot släppa en lösning för "unlock" snart (början av Januari tror jag). Om du inte uppdaterat telefonen till 2.2 så ska den lösningen garanterat fungera.

Ursprungligen av hansfilipelo:

Man kan bara "jailbreaka" en iPhone 3G men däremot inte köra "unlock". Ledsen att säga det men din telefon är i obrukbar i Sverige än så länge.

Dev-team ska däremot släppa en lösning för "unlock" snart (början av Januari tror jag). Om du inte uppdaterat telefonen till 2.2 så ska den lösningen garanterat fungera.

Men, det står ju att han kör rebel-sim!
Läser du innan du svarar?

Ursprungligen av theplague:

Men, det står ju att han kör rebel-sim!
Läser du innan du svarar?

Jo visst läste jag men jag trodde inte Rebel-SIM var en typ av unlock. Läste på nu och förstod hur fel ute jag var.

Till trådskaparen:
Ursäkta min okunnighet, bortse från mitt inlägg.

Ursprungligen av promqueen:

Hej,

Jag har precis fått ett nytt sim-kort från Tele2. Tyvärr funkar inte nya SIM-kortet alls i telefonen. Den känner inte av den överhuvudtaget. Telefonen är jailbreakad, köpt i USA och 3g-modellen. Jag kör med Rebel-sim.

Vad kan man göra? Tele2 avaktiverar mitt gamla SIM idag och då har jag ingen telefon och jag använder den här i jobbet.

PANIC!!

Tack,

S.

Tror problemet är att ditt nya kort inte är aktiverat än.

Ursprungligen av Marcus_R:

Tror problemet är att ditt nya kort inte är aktiverat än.

SIM-kortet är aktiverat. Jag har använt det i flera dagar utan problem.

Är det ingen som vet vad jag kan göra? Det här suger verkligen.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-27 16:49

Kanske ligger kortet inte riktigt och har ingen kontakt med rebel sim adpatern?

//Rob

Tack för era svar. Jag köpte ett nytt I-smartphone-kort idag och nu fungerar det. Verkar som att Rebel SIM:et tackade för sig.

Jag har samma bekymmer, har hänt 2 gånger att Rebel sim kortet hat lagt av
HH

nu är det ju inga problem, nu är det bara att köra unlock

1
Bevaka tråden