Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstig ändring i nya iTunes

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I iTunesversionen som kom för ett tag sen, har flera saker ändrats till det sämre. Framförallt vad gäller covers. Nu är det inte längre så att jag medan en låt spelas, kan singel-klicka på en annan och få se omslaget till dem. För att se det, måste jag dubbelklicka. Går detta att ändra?

En annan grej som stör mig, är att jag inte längre verkar kunna markera alla låtar i ett album och dra och släppa albumcover till det albumet och få det att ställas in för alla låtarna direkt. Nej, nu måste jag playa varje låt för sig och dra och släppa omslaget för var och en. Väldigt irriterande. Om ni vet hur man kan fixa detta också, får ni gärna tipsa.

Tack.

i rutan där låtalbumet visas så står det precis över: nu spelas. tryck där så att det står: markerat objekt

Ah, tack! Då var det fixat. Det här med att sätta in covers för multipla objekt, då? Nån som har koll på vad det kan bero på?

• Medlem
  • Härnösand
  • 2008-12-23 23:31

Markera alla låtar i albumet.
Visa info.
Dra in bilden och släpp i rutan Bildmaterial.
OK.

Ok. Omständigt... Märkligt att det inte går på det "gamla sättet", d.v.s. genom att dra och släppa till rutan nere till vänster.

det går ju hur bra som helst? Men, som sagt, se till att det står "markerat objekt" och inte "nu spelas" ovanför rutan.

Hm.... konstigt att det inte funkar här då. Ska testa lite saker och se om det fixar sig. Kungfunktion, ju.

Funkade finfint för mig att göra så, vet dock inte vad ditt problem kan vara. Posta gärna om du kommer på om man själv skulle råka råka ut för detta.

1
Bevaka tråden