Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Upplåsning av 2.2 utan powerknapp

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-12-24 00:25

Har klantat mig lite ikväll. Skulle göra en återställning på min iphone som jag kört med 1.1.4 sedan inköpsdagen i april eftersom att skärmen bara var svart. Sagt och gjort, med en lathund för QuickPWN nära till hands körde jag igång och det fungerade hur bra som helst, displayen tändes och vips hade jag 2.2 installerat.

Problemet dök upp när jag skulle försätta telefonen i DFU-mode. Eftersom att min power/sleep-knapp är trasig (har klarat mig alldeles utmärkt utan i över ett halvår!) så kan jag inte komma in i DFU-mode så vitt jag vet. Här har jag kört fast och sitter nu med en fullt fungerade telefon förutom en trasig powerknapp och genom uppdateringen är den låst!

Är mitt enda hopp att försöka hitta någon som installerar en ny powerknapp åt mig så att jag kan använda mig av QuickPWN eller kan man låsa upp telefonen på något annat sätt, utan att använda sig av powerknappen?

Jag kör PC och telefonen är en version 1.1.4, jailbreakad och upplåst endast den gången. Någon som har en idé?

/Rebecca

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-27 20:02

Vilken guide körde du?

Skulle nog rekommendera att reparera powerknappen också.

• Medlem
  • Gävle
  • 2008-12-29 15:40

Körde iClarifieds guide; http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1842

den verkar fungera bra men som sagt, utan powerknapp så gick det ju inte. Jag har slängt iväg mail till olika reparatörer som dvdirect och homemedia.se, men dvdirect reparerar inte iphones längre. Något förslag på andra reparatörer?

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-29 18:09

Mumien.se
Robertservice.se

1
Bevaka tråden