Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför hittar inte datorn .ipsw filerna

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-12-28 22:51

Skulle uppdatera mannens iphone för att vara snäll från 1.1.4 till 2.2. Efter att ha läst en massa startade jag i itunes men nu är det tji. Jag uppdaterade till 2.2 och skulle bara köra quickpwn men nej....
Då läste jag lite till och startade i DFU mode och det funkade. Jag kommer till återställning men sen går det inte att öppna .ipsw filer för den hittar inga filer med det namnet fast jag laddat hem först till 2.2 och sedan 2.1 för att kunna nedgradera som jag ju läste på en annan tråd skulle kunna hjälpa mig. Vad göra, mannen har onda ögat på mig för att jag sagt hur bra det går :">
Hjäp!!!!
/
Inafina

• Medlem
  • Halmstad
  • 2008-12-29 09:37

Den guiden har jag följt men det är problem med att få - 2.2.0 (2G): iPhone1,1_2.2_5G77_Restore.ipsw programmet till att fungera. Dessutom så vägrar quickpwn programmet att starta också.....
//
Inafina

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-29 10:09

Du använder iTunes för att uppgradera. Precis som vanligt. Sen använder du quickpwn. Om du använder pc måste du installera .net framework först.

Det finns flera trådar om det.

//Rob

• Medlem
  • Halmstad
  • 2008-12-29 12:05

Tack så mycket. netframe gjorde susen! Nu kan mannen vara glad igen
/
inafina

1
Bevaka tråden