Jag tar mig friheten att posta en länk till en artikel jag skrev nyss för iFun som jag tycker är värt att tas upp här också, om ingen protesterar: iFart drog in över 200.000 kr – enbart på juldagen!
Från artikeln:
De flesta utvecklare berättar inte exakt hur försäljningen går, men Joel Comm, utvecklaren av det fåniga men populära skämtprogrammet iFart (App Store-länk), har varit öppen med försäljningssiffrorna. Dessa siffror har varit extra intressanta eftersom iFart klättrat till förstaplatsen topplistan över program på App Store. Utifrån dessa siffror har MacRumors tidigare räknat på vad förstaplatsen på topplistan i App Store är värd i pengar.
Den 22 december nådde iFart förstaplatsen och sålde då 13.274 exemplar av programmet som kostar 0,99 dollar (7 kr i svenska App Store). När man räknar bort Apples 30 procent innebär det att iFart drog in över 70.000 kr netto enbart den 22 december (räknat på en dollarkurs på 7,80 kr).
Men om inte det låter fantastiskt som det är så var försäljningen på juldagen extremt bra. Med 38.927 sålda exemplar drog utvecklaren in över 200.000 kr netto enbart på juldagen!
Det är sjukt bra faktiskt och visar på vilken enorm potential denna nyskapade marknad har.