Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Explosion i CoverFlow menyn!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Är ägare av en iPod Touch 8GB sedan fredags, senaste dagarna har mycket tid gått åt att fylla minnet. Igår fick jag till coverflow menyn som jag vill ha det, och tänkte även ge filmerna jag lagt in att få sig en fin poster.

Resultatet blev inte som jag hade hoppats, en av filmerna blev plötsligt oläslig sedan jag matade den med poster. Strunt samma, tog bara bort den!

Gick genom CoverFlow menyn. Nu var allting upp och ner, album som hade fått sig fel bild, album där bilden inte visades, som sagt allt vart plötsligt upp och ner.

Jag markerade samtliga överförda låtar från iTunes och genom information menyn valde jag att ta bort samtliga bilder som jag hade matat in till låtarna.

Bläddrade genom i iPoden och fortfarande fanns många album med bilder som jag matat in kvar, desvärre fortfarande fel bild till fel album.

Sedan tio tiden till tolv idag har jag ägnat mig åt att åter mata in bilder till mina album, desvärre hjälper inte det. U2s bild dyker upp med Guns N Roses Greatest hits, bläddrar man ett steg ändras bilden till Keanes album. . .

Vad kan jag göra? Kan inte man nollställa coverflow menyn, så att samtliga album endast visar "notskrifts tecknet" som den gjorde precis efter att jag överförde låtarna till iPoden?

undrar även, hur överför man filer från iPoden till hårddisken?

tackar er på förväg,

edit: har f.ö. prog.ver.: 2.2

Du undrar: "hur överför man filer från iPoden till hårddisken?"
Menar du hur man överför filer från din iPod Touch till iTunes på datorn ?
Om det är material du köpt genom iTunes är det bara att ansluta och trycka på Överför inköp från iPod i Arkiv.
Om du menar annat material så pröva DiskAid. Det är ett gratisprogram och finns här.

jag menade hur jag överför tillbaks filer till hdd:n som jag överfört till ipoden genom iTunes.
sökte lite runt och hittade ett program som hjälpte mig med det.

sedan återställde jag ipoden och överförde tillbaks filerna, och nu ser allt som det ska med coverflow menyn...

God fortsättning & Gott Nytt År . . .
nu ska jag ta o packa resväskan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-29 22:45

Får ta och låna tråden lite.
Jag har letat ett tag efter ett program som gör att jag kan använda Touchen som hårddisk.

Jag har i stort sett bara hittat DiskAid här på forumet. Hur fan ska man veta vilken låt det är man väljer att föra över?? Filerna är ju med ett helt random namn.

Så jag valde att fortsätta söka och fann TouchCopy, vilket fungerade utmärkt, till min XP men inte till Vista...
Har någon något bra program som man kan använda relativt enkelt?

Kanske SharePod är något för dig ?

Information finns även här och här.

Jag har inte prövat det själv så "don´t kill the messenger" om det inte fungerar...!;)

Senast redigerat 2008-12-30 03:31
1
Bevaka tråden