Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spectralis II

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-12-30 19:47

Det ser ut som att Radikal Technologies satsar på en 2:a.
Hybridsynth, filterbank, sampler, sequencer
http://www.radikaltechnologies.com/spectralis.html

Fräsigt! Men den kommer väl tyvärr bli aningen för dyr för oss dödliga...

• Medlem
  • Mjölby
  • 2008-12-30 20:07

Förmodligen, men fin på pappret och på ljuddemosarna.
Och har dom piffat upp gränssnittet i lika hög grad som på sin web så finns det hopp.
Och en dag när vi blir odödliga...

• Medlem
  • 2008-12-30 22:49

Kaffe? Nähä, fixar den inte det så blir det inget!

Skämt åsido, är också rädd att den blir för dyr för sitt eget bästa. Annars är det ett intressant koncept, groovebox deluxe!

Hum, flotta grejjer, men är han färdig med OSet för "ettan" än ens? Jag testade den för ett tag sen (typ ett år) och då var operativet bara halvfärdigt kändes det som.

Kudos iallafall, han gör riktigt sjyssta grejjer.

Den låter faktiskt vansinnigt bra. Livrädd för halvkassa os och gränssnitt dock, hoppas det sitter den här gången så är det bara kratern i plånboken man behöver frukta.

Späcklådan låter fint & mulligt (personlig åsikt) men kanske är lite svår att tränga in i på djupet. Hittade en ljudbank(?) här; Radikal Technologies Spectralis Sounds: Ambient Soundbank available NOW!!!

Finns en presetrandomizer i mk1 som demonstrerades här vid 3:10; YouTube - Spectralis at MusicLive 06 in Birmingham
Tror inte slumpgeneratorn kan kategorisera(?), det skulle vara najs. Misstänker att man får sitta med manualen i PDF och söka funktioner samtidigt som man skräddarsyr ett ljud.

Så här lät det när jag provade Spectralis solina-vågform första gången;

Senast redigerat 2008-12-31 16:02
  • Medlem
  • Nyköping
  • 2009-03-08 01:44

intressant, undrar vad den kommer att kosta...

• Medlem
  • Vetlanda
  • 2009-03-08 08:51

båda lungorna tror jag... men det blir ju lungmos med en sån!!

• Medlem
  • International user
  • 2009-03-08 09:46

få nog addera en njure och lite av blindtarmen med
... det e ju fan att det kommer en MK² innan ettan ens blev färdig
... men det gick vellan för lång tid .. ny hårdvara e ett måste .. bara att slänga MK¹ bakom ryggen?

• Medlem
  • Vetlanda
  • 2009-03-08 10:02

Kan vara så.. tror dock bara de bytt ur knappar och rattar och fått i mer sample minne!

• Medlem
  • International user
  • 2009-06-21 17:34

http://www.radikaltechnologies.com/spectralis2.html
V1 kanske har sjukit i pris nu -- eller så har v2 sjukit till halva då dom kör i samma fabriker troligen -- brukar ju vara så, hihi
-- det ska vara råare grejjer inte polerat skit -- jag gillar konceptet !

\\ får ringa runt lite på måndag -- för check -- bara för att få upp en karta över vad som händer! (har fallit lite i glömska men en CHECKtråd här fick liv i en igen kring det hela)

1
Bevaka tråden