Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon mer än jag som beställt en Blofeld keyboard :)?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-30 20:13

Undrar när den dyker upp tro

Samt vad man kan göra med samplingarna, om den stödjer multisamples etc!
Finns ju INGEN info på webben, som jag hittat iaf!

Men den är så snygg att man dör, och jag blir lugn bara av att se på den,
Skall ersätta gyttret av keyboards jag har idag är tanken.

Vi väntar med spänning på en snabbrecension. Var beställde du för hur mycket?

Andy

Jag är fasen sugen oxå. Jag har ingen VA-klaviatur förutom Nord Mod G2:an, och fler tangenter är alltid trevligt. Vad fick du betala?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-02 12:11

Troligtvis beställd från tyskland, så den ligger ju runt 8000 ungefär, ett par hundralappar extra för frakten.

Har också varit sugen men tog beslutet att vänta tills samplingsdelen är redovisad
men även utan sampling är den ju ruskigt kompetent .

Har för mig att det satt minne för sampling även i dom gamla desktop maskinerna ?

http://www.midibox.org/forum/index.php/topic,11588.msg92599.html

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-05 14:37

Det sitter samma minneskrets i båda (64MB med 60 MB ledigt). Intresseant att se om Waldorf gör OS 2.0 till Blofeld gratis eller som ett betalt upgrade.

Någon som vet när keyboarden kommer, vinter NAMM?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-05 16:50

Kommer ? ! ¿ Den finns ju.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-05 17:27

Har Waldorf leverat någon Blofeld keyboard redan? Jag checkade strax innan jul och de hade inte levererat någon då. Deras websida visar fortfarande "preliminary information". Vad vet du som inte är allmän vetskap?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-06 08:33

Ojoj, du anar inte, jag vet massor...

Men jag visste inte att de inte levererat någon. Det låter ju knasigt. Den har ju funnits i katalogerna i runt ett halvår nu ju. Så jag förutsatte att den hade börjat levereras.

Men du fick det nästan att låta som om den inte var lanserad & var en skiss utlagd för att skapa buzz. Så illa tror jag inte att det är iaf. Även om Waldorf säkert är ute tidigt för att säkerställa cash flow.

Det är väl bara att hoppas på att Voidan ropar till nu snart då och berättar hur kul den är...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-12 10:54

Oj vilken VIRAL!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-22 19:27

De sägs att de skeppas denna vecka. Men vad i H-vete är det här!?:
Man kan inte lägga in egna samples, utan det skall fixas i en "framtida update"
Det var ju just exakt detta jag skulle ha den till....

My question:
I'm looking for any information that is available for the Blofeld Keyboard's sampling section. I'm most curious about the capability of using multi-samples. Can several samples be assigned to different keys within one program?

Their answer:
We will implement this functionality in a further update. At this moment you can use the internal samples (nearly 60 MB) only.

All the Best,

Holger
--------------------
Waldorf Support
__________________

Ursprungligen av theVOID:

De sägs att de skeppas denna vecka. Men vad i H-vete är det här!?:
Man kan inte lägga in egna samples, utan det skall fixas i en "framtida update"
Det var ju just exakt detta jag skulle ha den till....

My question:
I'm looking for any information that is available for the Blofeld Keyboard's sampling section. I'm most curious about the capability of using multi-samples. Can several samples be assigned to different keys within one program?

Their answer:
We will implement this functionality in a further update. At this moment you can use the internal samples (nearly 60 MB) only.

All the Best,

Holger
--------------------
Waldorf Support
__________________

Precis det jag förmodade ,blev Korg DS-10 istället

Ursprungligen av theVOID:

De sägs att de skeppas denna vecka. Men vad i H-vete är det här!?

Det är väl inte så konstigt när man är bland de första i världen att köpa en pryl? De flesta släpper ju grejer innan de är helt färdigutvecklade av förklarliga skäl. Det kostar lite frustration att vara först men det har ju sin tjusning också.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-22 19:54

Well well, tar det ngn månad eller två att fixa mjukvaran för user samples så må det väl vara OK.
Men lite surt när de gick ut med "user samples" i de första kampanjerna...
Mycket stor skillnad på Rompler samples valda av Waldorf och de samples jag tänkte lägga in i den och ha med på nya skivan......

Men skall bli kul att få den i alla fall

1
Bevaka tråden