Vad är meningen med det? Vad är det för fel på några feta hårddiskar, separat eller i kabinett, istället, t.ex. med ethernet-koppling?
Det är absolut inget fel på det. Jag har runt 1.5Tbyte i min macpro och det fungerar såklart väldigt bra. Sen har jag mina servrar i en datahall, alla är "mina" då dom tillhör ett företag som jag äger, men använder dom lite privat också (Rätt trevligt och köra Torrent på 1Gigabit nät).
Men förr i tiden, för en sådär 10 år sen då jag hade fast lina hem hade jag 2 eller 3 servrar hemma, webbservrar mest som jag hade ett par domäner på, som kompisar hade SSH konton på och egna hosts för irc (Jag hade 16 IP adresser).
Men nu har jag ingen enda server hemma, då jag inte behöver det. Garderoben innehåller bara DSL modem, VoIP saker och nån switch. Jag har också bara en dator hemma, vilket är skönt, min Mac Pro Quad Xeon. Den stänger jag nog aldrig av
Backup gör jag nog när jag orkar, har en extern 0.5T disk som jag kör lite backup till. Annars har jag bandrobot i datahallen som jag kan köra backup till, men det går så jävla långsamt med slö upload på bredbande.t