Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få bort 1000 utropstecken...

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-01-02 21:57

Har efter lite hårddisk byte tappat sökvägarna i mitt itunes bibiliotek. Låter inte itunes kopiera något utan har bara xml filen under e:/itunes music och det är alltså källan till själva mp3an som jag ändrat. Så hur gör jag enklast för att slippa radera hela biblioteket och dra in alla låtar och bygga om? Det borde ju finnas en funktion som heter nåt i stil med "fixa sökvägarna i hela biblioteket och leta i _den här mappen_". Jag vill ju hellst inte gärna klicka på varje låt och peka på rätt mapp

Hittade ett script en gång som letade upp alla offlinefiler, alltså alla med utropstecken, och tog bort dom. Vore ju käckt om det fanns ett liknande script fast tvärt om, om nu inte itunes har funktionen inbyggd?

Bump.
Den här rubriken verkar lämpligast. Jag har samma problem.
Jag tog fram ett gammalt bibliotek där 9000 låtar en gång fick utropstecken pga en krånglande extern disk. Nu vill jag inte behöva nollställa spellistor, betyg, etc.

Finns något script för att laga sökvägar nu?

Om man lokaliserar låten manuellt får man ju frågan om iTunes ska använda den platsen för att hitta andra saknade filer. Utmärkt idé - men har den funktionen fungerat hos er?

Hos mig hittar iTunes inte ens resten av låtarna på det albumet, som ligger i samma mapp liksom. Är den här funktionen... under utveckligen?

1
Bevaka tråden