Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program försvinner vid säkerhetskopiering?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2009-01-05 11:49

Har sökt på forumet men inte hittat något upplysande.

När jag återställer min iPhone 3G så säkerhetskopierar iTunes innehållet på telefonen.

När iTunes återställer min telefon via den nyss tagna säkerhetskopian så saknas en bunt av de senaste programmen. Vad är det jag missar i förfarandet?

Tacksam för konkreta svar då detta är minst sagt irriterande.

• Medlem
  • Västerås
  • 2009-01-05 13:51

Ingen som har upplevt något liknande?

Ingen av de 15 som hade läst tråden innan du frågade igen.
Låt det gå lite tid innan du frågar samma sak i samma tråd.
2 timmar är inte så lång tid väntat...

Varje gång du ansluter din iPhone till iTunes så säkerhetskopierar den innehållet i din mobiltelefon.
Jag brukar inte använda den tidigare kopian av allt material när jag återställer utan prickar för att jag vill göra det själv. Det är mycket bättre tycker jag för då kan jag välja den musik och de videos, program, e-postadresser osv som jag vill ha in. Och framför allt kan jag välja i vilken ordning saker ska in; tex om jag vill ha alla musik-apps på samma flik. Du får ge din iPhone ett nytt namn då. Du måste också pricka för att du vill ladda ned saker manuellt (finns på första sidan i iTunes när du ansluter iPhonen). Om du gör det så tänk på att trycka ut iPhonen men den lilla pilen⇪ på 1:a sidan och inte bara dra ur telefonen.
Vill du vara helt säker på att de program som du köpt genom iPhone (dvs inte laddat ned genom datorn och sedan fört över) så tryck gärna på Överför inköp från iPod under Arkiv.

• Medlem
  • Västerås
  • 2009-01-05 15:14

Ska testa detta.

Tackar för hjälpen!

1
Bevaka tråden