När man tar in begreppetVän så för man också in ett socialt sammanhang.
Att det inte innebär några förpliktelser av något slag inom och utanför detta forum tror jag dom flesta tänker. Det är ju inte så att man måste gå in och försvara en Vän som blir ansatt i en diskussion eller dylikt. Men utöver det ? Det är ju förstås som du skriver Björnström, att ordet Vän kommer att ges olika betydelser. Några här känner varandra och mailar varandra i olika datadiskussioner samt vill ses IRL någon gång per år. Det kan säkert förbättra samhörigheten ännu mer på 99.se. Andra tycker att det räcker med att delta i diskussionerna och bara haen eller ingen ForumFriend.
Jag har funderat på om man kan använda möjligheten att ha en Vägg (när det kommer) där bara Vänner kan skriva, som en form avintressegrupp ? Jag tänker tex fråga några kvinnor (som är Vänner) om de är intresserade av en LISA-grupp där man kan tipsa varandra hur man utvecklar sitt och sina döttrars, mödrars och systrars datakunnande. Om man vill att bara Lisors ska skriva på varandras Väggar men tillåta både Vänner och Kontakter att se det som står där, så klickar man väl för Dina kontakter vid Din vägg under Integritetsinställningar ?
Jag förstår att du inte kan svara på de här frågorna just nu eftersom det är så nytt men gärna senare vid tillfälle.