Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har haft min Juno stage några månader....

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Vill bara få lite feedback. Jag köpte ju en JUNOSTAGE och har varit väldigt nöjd med den hittills. En av funktionerna - PIANO MODE låter dig lägg upp ditt favorit ak.piano-ljud samt elpiano-ljud. Perfekt vid live-gig och passade mig bra eftersom det blir en del pianokomp-spelningar.

Problemet har dock varit att det inte går att spara inställningarna. De försvinner när man hoppar mellan el pianot och ak pianot.

Enl ROLAND supporten (snabba svar) har jag upptäckt en bugg i operativsystemet. Det ska alltså inte vara så. Jag trodde att jag gjorde något fel, men så var det inte.

Jag får hålla ut tills eller OM det kommer en uppdatering.:mad: var beskedet från ROLAND.

Bör jag be om att få lämna tillbaka och hänvisa till en "falsk marknadsföring" eller ska jag hålla ut? Tyvärr verkar det som om det finns en hel del olika buggar och fel på en del JUNOSTAGE. (http://forums.rolandclan.info/index.php?action=show_all&fid=20)

Var detta ett dåligt köp tro?

Har någon av er skaffat denna maskin?

Bolla med mig please?

MVH
Andy

Senast redigerat 2009-01-06 18:35
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-06 19:51

Trist, så ska det ju inte vara. Men du borde kunna patchprogrammera & lagra dina favoriter som "syntljud" eller? Kanske finns någon favourites-bank också? Så jobbar jag med min Alesis Fusion när jag lajvar.

Det går nog, frågan är om man ska acceptera fel eller inte? Fanns det kanske bättre alternativ för mig?.....fungerande alternativ...

Den nya korgen kanske, trots att de låter lite M1 fortfarande:-)

....och nu byter den ljud i splittar mm- alldeles själv. Dessutom la delar av klaviaturet av och triggar för hårt.

Hur är det möjligt att bygga en ny synth med så mycket barnsjukdomar?

Känner starkt för att byta synth nu. Osäkra gig minst sagt....

Vad hade ni gjort?

/Andy

Reklamera! Det går inte att jobba med något som inte funkar...

  • Medlem
  • 2009-07-03 14:53

Håller med Segerfalk, tillbaks till affären med den!

Det har jag gjort. Första beskedet var att " buggar får man räkna med". Nu skulle de två sista felen åtgärdas men då väntar man på reservdelar. Tidigast mitten av augusti. Suck! De visste inte ens varför den tappar minnet.

  • Medlem
  • 2009-07-03 15:28

På dem igen, pengarna tillbaka.

Cash back, personliga klagomål direkt till Roland (gärna snigelpost om det är möjligt - till något högt höns eller rätt avdelning som inte bara "får man räkna med".

Trevligt bemötande dock både från musikaffär och roland-support hela vägen. Nu har jag ställt krav och följetongen fortsätter...... Vi får se vad som sker framöver.

Andy

Vafan... "får man räkna med" på en ny Roland? Jag hade vält affären! Idioter!

Fasiken va trist med prylar som inte funkar som de borde göra...
när vi ändå är framme o klagar på rolandprylar så har jag en längre tid funderat på varför och om aftertouchen på roland fantom X är så inihelvettes trög, så att man behöver en hammare snudd på för att aktivera den...
Efter att ha läst på ett rolandforum så är det så att det är ett hårdvarufel i synten som gör att det inte fungerar som det ska...
Inte för att jag använder aftertouch så jättemycket ,men det är ju trist när det inte kan bygga/löda saker o ting rätt från början...
Bra synt förövrigt tycker jag...

..... Intressant. Mitt "tjat" om piano mode är dessutom en funktion som redan finns och fungerar på Fantomerna.....har de sagt i alla fall.

Klaviaturer med aftertouch och normalt anslag borde inte heller vara nytt.

Det där med aftertouch hos Roland har jag retat mig på ända sedan jag köpte min JX8P för drygt 20 år sedan. På den får man nästan stå på händer på klaviaturen för att det ska hända något. Inte lika illa men fortfarande kass på JV1080 och Fantom XR. Grrrr...

andy74: klart du ska ha pengarna tillbaka eller åtminstone få låna en fungerande ersättare tills dess att de fixat din Juno Stage. "Buggar får man räkna med..."!? WTF? Sedan när då? Det är inga leksaker vi snackar om.

Jag minns att jag har läst mycket om dålig midi implementering hos massa Rolands grejer länge, har någon av er kommentarer om det? Känns som att dom glider på namn, hype och prislappar och tar det lugnt?

Blev själv förvånad över kvalitén på mitt ex iallafall (synthen alltså). Har hela tiden kört pålitliga Yamaha-tanks. Kanske skulle man aldrig bytt "märke".

1
Bevaka tråden