Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 3G slocknar samt startar musik själv

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har en iphone 3g som jag har två problem med.
1. Safari stänger av sig lite då och då när jag surfar - oavsett wlan eller 3g.

2. Ipoden börjar spela av sig själv. Ibland när jag sätter i handsfree/lurar.

Någon med samma problem? VAd göra?

Uppdatering löser inte problemet.

MVH
Andy

Ursprungligen av andy74:

Hej

Jag har en iphone 3g som jag har två problem med.
1. Safari stänger av sig lite då och då när jag surfar - oavsett wlan eller 3g.

Någon med samma problem? VAd göra?

Uppdatering löser inte problemet.

MVH
Andy

Det där är ett problem som funnits med iPhone sedan dag ett(juni 1,5 år sedan) som apple inte lyckats fixa ännu. Det är helt enkelt fråga om slut på lurens minne som gör att programmet stänger ner...

Ursprungligen av andy74:

Jag har samma grej. Dock så tror jag att det är en funktion än ett fel.

Ursprungligen av paaaaaatrick:

Jag har samma grej. Dock så tror jag att det är en funktion än ett fel.

Förklara.
Ligger den bara där och börjar spela en låt? Eller är det enbart i samband med att man sätter i lurar? Knappast en funktion hur som helst.

Ursprungligen av theplague:

Förklara.
Ligger den bara där och börjar spela en låt? Eller är det enbart i samband med att man sätter i lurar? Knappast en funktion hur som helst.

För mig börjar den spela en låt (ibland!) när jag sätter i lurarna/handsfree. Funktion? nja....mest irriterande.

Ursprungligen av theplague:

Förklara.

När man pluggar in lurar, ska det verkligen vara så?

Om du pluggar i lurarna och samtidigt råkar trycka på mikrofondelen av lurarna startar den iPod-delen och spelar upp första låten i listan (eller den du senast lyssnade på). Det är inte det du tänker på?

• Medlem
  • International user
  • 2009-01-07 18:45

På den gamla modellen är det inte så men det kanske kom den funktionen till 3G. När du tar ut lurarna lyssnar du på musik då? Det kan vara så att när du stoppar in lurarna igen så fortsätter den spela var den slutade. Rätt bra funktion tycker jag. Nästa gång prova att pausa musiken innan du tar ut lurarna.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

På den gamla modellen är det inte så men det kanske kom den funktionen till 3G. När du tar ut lurarna lyssnar du på musik då? Det kan vara så att när du stoppar in lurarna igen så fortsätter den spela var den slutade. Rätt bra funktion tycker jag. Nästa gång prova att pausa musiken innan du tar ut lurarna.

//Rob

Nej jag tar inte ut lurarna när jag lyssnar på musik. Då hörs inget.:p

Skämt åsido, detta problemet uppstår oavsett var jag håller händerna, fingrarna eller vad jag lyssnat på eller inte tidigare. Konstigt om det skulle vara en "inbyggd funktion".

Andy

1
Bevaka tråden