Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skickar du kraschrapporten vidare till Apple?

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-07 18:24

Jag har alltid gjort det då jag hoppas att det leder till en bättre mjukvara.
Vore kul att se hur många gelikar jag har.

• Medlem
  • International user
  • 2009-01-07 18:25

Ja...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-07 18:26

Alltid, fast aldrig när jag kör med Windows.

Alltid. Tyvärr har jag fått göra det lite för många gånger på sistone. Safari kraschar regelbundet...

Jo det händer att jag gör det, inte varje gång men ibland när jag tycker att det händer saker som faktiskt är en bugg och inte handhavande fel.

En annan omröstning är väl: Hur många skriver på engelska i crashrapporten?

• Medlem
  • 2009-01-07 18:40

Flyttad från feedbackforumet.

Jag skickar rapport jämt. Har en idé om att dom har en datarobot som plingar till om tillräckligt många identiska rapporter kommer in - och då kanske buggen fixas snabbare.

Jag skickar alltid (när rutan dyker upp). Inte alltid den gör det hos mig emellertid.

Skickas/rapporteras även krashrapporter från iPhone på samma sätt som de vanliga programmen i datorn?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-07 23:49
Ursprungligen av Zimmerman:

Jag skickar rapport jämt. Har en idé om att dom har en datarobot som plingar till om tillräckligt många identiska rapporter kommer in - och då kanske buggen fixas snabbare.

Ditto.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2009-01-09 18:07

Jag har aldrig gjort det. Kanske ska börja om det gör någon skillnad.

Skickar nästan alltid in till Apple. Aldrig till Microsoft om jag skulle råka sitta i Windows-miljö.

Ja. Om det är till apple så brukar jag ta tid till det, inte med andra program, kanske om jag gillar dem. På windows gör jag aldrig det hlr, mycket jobbigare där har jag för mig...? Apple är ganska snabbt o smidigt o man vill ju att apple ska lösa problemen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-09 18:16

Gör det alltid. Inbillar mig att just min krash-rapport ger Apple ovärderlig info. Skriver på engelska gör jag med.

• Medlem
  • Mark
  • 2009-01-10 13:46

Självklart skickar man den.. sen om nån bryr sig vete katten..

• Medlem
  • Norrköping
  • 2009-01-10 14:02

Jag skickar in den för det mesta, dock inte alltid. Det beror väl mest på hur stressad jag är.

Skickar nästan alltid. Tror det är ett bra sätt att förbättra funktionerna på datorerna. Och så får man ett litet tack också !

Det är ganska enkelt att göra, så det sker väl i 99% av de fallen.

Alltid.

• Medlem
  • Arvika
  • 2009-01-10 15:16

Alltid. Förutom dom gånger jag anser att det är jag själv som ligger bakom kraschen på nåt vänster...

Aldrig.

ibland.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-10 23:12

Självklart!

Brukar aldrig skicka in.
Speciellt inte när det är Microsoft programvara som crashat på Macen.

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2009-01-11 10:05

Beror lite på vad det är för version av OS:et jag kör. Just nu blir det många tryck på skicka

• Medlem
  • Älmhult
  • 2009-01-11 11:38

NUmera skickar jag i prinicp alltid men när samma sak händer en miljon gånger så orkar jag inte riktigt utan hoppas de fattar ändå...

Fast när det börjar på den andra miljonen gånger så blir jag så irriterad att jag klickar för att skicka vidare så att de känner sig spammade nog att göra ngt åt problemet

Nej, f_n heller.

• Medlem
  • International user
  • 2009-02-05 21:43

Inte ens när jag e irriterad.

1
Bevaka tråden