Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Prestanda på iMac 20" 2,4Ghz

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2009-01-07 20:50

Hej,

Är på jakt efter en dator till mina förräldrar och hade tänkt att introducera dem in i Macvärlden. Deras budget ligger på vad den billigaste iMacen kostar, men jag är lite skeptiskt till prestandan på den, och då tänker jag på grafikkortet. Jag hade hoppats på att de skulle uppdatera iMacen igår på MacWorld expo, men så blev det inte som alla vet.

Deras användningsområden är surfning, och iLife (främst iPhoto), gratisspelen från apple.com osv. Inget avancerat med andra ord.

Ni som äger en iMac 20" 2,4ghz med 128mb grafikkort, hur nöjda är ni med datorn? Och vad använder ni den till?

Vad tycker ni, värt att vänta tills nästa uppdatering? Hade ni köpt eller väntat?

/a

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-01-08 10:26

Den datorn räcker länge för dom tror jag men jag TROR det kommer en uppdaterad iMac nu i Januari.

Håller helt med föregående talare.

Den datorn räcker långt för de behoven.

Men om inköpet inte är akut, så hade jag nog väntat lite. Det lär komma en uppdaterad modell inom en månad eller två.

http://buyersguide.macrumors.com/#iMac

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2009-01-09 11:38

Ja, datorn klarar ju av behoven, det är ju inget snack, frågan är hur länge den håller, tänker på att iLife 09 och Snow Leopard kommer inom kort...

Det är nog som ni säger, värt att vänta på uppdateringen, det är inte särskillt akut. Tack för svaren!

/a

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-01-10 16:16

Om dina föräldrar inte spelar grafikintensiva spel med höga inställningar eller program som Motion och Aperture som drar stor nytta av bättre grafikkort kommer iMac/Radeon 2400 räcka i många år. Vänta som de andra säger på den nya iMac. Under tiden kan du titta på http://www.99.se/emac-imac/242326-recensioner-imac-april-2008-a.html

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-01-10 22:55

Jag har precis en sådan som jobbdator och även om jag inte kör några tunga saker på den räcker den gott och väl för alla vanliga behov, och mer än så.

Jämfört med en maxxad macmini är iMac'en prisvärd.

Visst kan man vänta på nya modeller men å andra sidan gör inte datorerna några prestandaskutt längre.

Ursprungligen av planB:

Visst kan man vänta på nya modeller men å andra sidan gör inte datorerna några prestandaskutt längre.

Jag hoppas att du har fel denna gången …
För om nya iMacs får nya processorer med i7, då blir det åka av!

1
Bevaka tråden