- Björnström
- Medlem ●
- Stockholm
Jo - våra mest aktiva medlemmar är oftast en "han" visar vår medlemsundersökning bland cirka 1.100 veteraner.
Den genomsnittliga 99veteranen är en man strax över 30 år som har fast arbete eller egenföretagare. Han kör Mac OS X på en MacBook Pro eller MacBook. Äger minst en iPod och har troligen en iPhone. Dessutom besöker han 99.se minst en gång om dagen.
Känner du igen dig?
99veteranen - snabbfakta:
Kön:
97,6% män
2,4% kvinnor
Ålder:
0-17 år: 2,2%
18-24 år: 13,9%
25-34 år: 40,8%
35-44 år: 30,1%
45-54 år: 9,0%
55-64 år: 3,4%
65- år: 0,5%
Sysselsättning:
Arbete: 59,3%
Egen företagare: 16,4% (riksgenomsnitt: 6,5%)
Student, högskola: 13,8%
Arbetssökande: 3,9%
Student, grundskola: 1,5%
Övrigt: 5%
Vilket operativsystem använder du huvudsakligen?
Mac OS X: 79,4%
Windows: 18,1%
Linux: 1,2%
Övrigt: 1,0%
Vilka av följande produkter äger du?
iPod: 67%
Powerbook/MacBook Pro: 44%
Stationär PC: 43%
iBook/MacBook: 41%
iPhone: 39%
iMac: 34%
Bärbar PC: 31%
PowerMac/Mac Pro: 27%
Mac mini: 18%
Apple Bildskärm: 18%
AppleTV: 7%
Kommentar: 32% angav att dom äger minst två iPods (!) och 6% angav att dom äger minst två iPhone.
Hur ofta besöker du 99.se?
Flera gånger per dag: 32,9%
Dagligen: 31,8%
Varje vecka: 23,2%
Varje månad: 10,9%
Sällan: 1,3%
Roligt med statistik? Kommentarer?
Check!
Jag tillhör nog majoritetsgruppen i de flesta fallen där, ja.
Just fan, du är ju gammal! Hade glömt det.
liiiiite drygt över 30 o egen företagare.... men annars så
Samma här...it's me
Mvh
Hmm, få se nu. Man, 32 år, egenföretagare, kör Mac OS X på en MacBook Pro, har två iPods, en iPhone, besöker 99mac flera gånger dagligen. Näe, jag känner inte alls igen mig i dessa generaliseringar...
Ärligt talat behöver jag inte två iPods, men hur lätt är det att sälja en 80 GB iPod där jag graverat in texten "Twisted Sister Forever" samt min epostadress?
Hmm, få se nu. Man, 32 år, egenföretagare, kör Mac OS X på en MacBook Pro, har två iPods, en iPhone, besöker 99mac flera gånger dagligen. Näe, jag känner inte alls igen mig i dessa generaliseringar...
Ärligt talat behöver jag inte två iPods, men hur lätt är det att sälja en 80 GB iPod där jag graverat in texten "Twisted Sister Forever" samt min epostadress?
Var du full när du graverade den eller tycker du så?
Jag tycker så, på riktigt! Under många år hade jag TS-loggan som avatar här faktiskt (med julgransbelysning vid jul till och med)
Jag har en teori om att musiken man lyssnar på när man är 8-10 år (om man aktivt lyssnar på "vuxen" musik då) sätter djupa spår och för min del var det så. Så det är ju knappast en objektiv åsikt, men allt är ju en smakfråga ändå. Till skillnad från en del annat (typ Herreys) så håller Twisted Sister för lyssning än idag i min värld.
Stämmer rätt väl även på mig! Den kalla statistiken avslöjar en...
Samtidigt är det en ära att få vara del av något så stort som 99.se. Jag minns när Martin B. tipsade om 99mac och jag gick med. Då var det kanske 50-100 medlemmar. Sedan dess har jag alltid fått svar på alla frågor jag haft i ämnet mac. Jag säger bara tack till er alla veteraner som har bidragit till detta!
Mvh Artistfinder.
Roligt att för en gångs skull tillhöra en minoritet, 3,4 %. Sen står det inte veteran under namnet än trots att så utlovats men det kommer väl.
Roligt att för en gångs skull tillhöra en minoritet, 3,4 %. Sen står det inte veteran under namnet än trots att så utlovats men det kommer väl.
Det beror på att din valda titel är supporter (du är alltså både supporter och veteran!).
Välj titel här: http://www.99.se/titel/
(ovanstående meny fungerar bara för den som faktiskt har två tillgängliga titlar - exempelvis en medlem+supporter, veteran+supporter, moderator+supporter etc)
Det beror på att din valda titel är supporter (du är alltså både supporter och veteran!).
Välj titel här: http://www.99.se/titel/
(ovanstående meny fungerar bara för den som faktiskt har två tillgängliga titlar - exempelvis en medlem+supporter, veteran+supporter, moderator+supporter etc)
Fungerar inte för mig trots meddelandet i högermarginalen om att jag är veteran.
Fungerar inte för mig trots meddelandet i högermarginalen om att jag är veteran.
Samma här, men jag är glad ändå
Åldern var väl det som inte stämde in på mig...
Och min macbook kommer nog bytas tillbaks mot en iMac inom det närmaste året.
18 år och student, annars så stämmer allt in. OS X på MacBook (och många andra maskiner...). 2 iPod 4G, 1 iPhone (borta ), 1 iPhone 3G. Besöker 99 många gånger per dag.
Hmmm, skall se här.
32år, arbetar, OSX primärt, Macbook, hånglar med Windows på PC dagtid men det är mer mot min egen vilja, har en ipod och en iphone och är här inne flera ggr dagligen.
Japp, jag är tydligen också en urtyp för 99.se
"99.se besöks 99 gånger under dagen av mig."
EDIT: Eh, nej? Jag besöker 99.se 99 gånger under dagen. Annars är det ju galet. Känns nästan som om 99.se har fler användare än mig, va'?