Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill ha kvar Telia men installera vad jag vill

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2009-01-09 18:53

Jag köpte en IPHONE 3G i helgen och har googlat runt lite. Förstår inte riktigt vad jag behöver göra. Jag är nöjd med Telia som operatör men skulle vilja installera vad jag vill t ex SSH. Vad behöver jag göra?

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2009-01-09 23:48

Tack, får läsa in mig på det där. Antar att samma verktyg finns till windows.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-01-10 16:25
Ursprungligen av zappee:

Upplåsningsdelen handlar om jailbreak med.

Stämmer bra det, flyttar tråden.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2009-01-11 23:09

Förlorar man någon funktionalitet när man "jailbreakar" eller vad är det exakt som händer? Finns det någon nackdel?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-12 00:05
Ursprungligen av pela020:

Förlorar man någon funktionalitet när man "jailbreakar" eller vad är det exakt som händer? Finns det någon nackdel?

Nej, och varje gång du nollställer mobilen så tappar den jailbreaket. Så det är bara testa. Så länge ni följer instruktionerna rätt

Ursprungligen av 20hz:

Nej, och varje gång du nollställer mobilen så tappar den jailbreaket. Så det är bara testa. Så länge ni följer instruktionerna rätt

Hur funkar det egentligen?

Jag hade cydia på min iPhone och körde lite olika program bl.a BossPrefs och SBsettings. Valde då att visa batteriet i procent %.

Men vid ett tillfälle hängde sig displayen och avstängnings knappen fungerade ej. Uppkopplad mot iTunes, lyckades jag göra en säkerhetskopia samt köra en (fabriks?) åter ställning.

Men efter att fått tillbaka all info på iPhonen ser jag att batteristatusen fortfarande visas i procent. Startade om flera gånger men det blev ingen skillnad. Efter ett tag märkte jag att det gick att trycka på batteriområdet för att byta mellan ikon/logga och procent visning.

Så nu undrar jag hur detta kan komma sig? Är det bara att återställa för att få bort all data?

// Sumo

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-12 20:20
Ursprungligen av Sumonator:

Hur funkar det egentligen?

Jag hade cydia på min iPhone och körde lite olika program bl.a BossPrefs och SBsettings. Valde då att visa batteriet i procent %.

Men vid ett tillfälle hängde sig displayen och avstängnings knappen fungerade ej. Uppkopplad mot iTunes, lyckades jag göra en säkerhetskopia samt köra en (fabriks?) åter ställning.

Men efter att fått tillbaka all info på iPhonen ser jag att batteristatusen fortfarande visas i procent. Startade om flera gånger men det blev ingen skillnad. Efter ett tag märkte jag att det gick att trycka på batteriområdet för att byta mellan ikon/logga och procent visning.

Så nu undrar jag hur detta kan komma sig? Är det bara att återställa för att få bort all data?

// Sumo

Det är rätt enkelt. Många av hacken består endast utav att vissa plist filer editeras. När du tar backup så sparas filerna som du sen får tillbaka när du använder backupen.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-12 14:29

Först gör du en backup på din iphone som du kallar icke jailbreaked eller så. Sedan återställer du till denna om du vill få bort jailbreak. Annars nollställ allt men då förlorar du kontataker osv om du inte sparat dem.

1
Bevaka tråden