Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes plus finns inte längre under Quick Links

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Vet någon vart länken till iTunes plus har tagit vägen? Jag tänkte uppgradera till drm-fri musik men sedan ett par dagar tillbaka har min länk till iTunes plus försvunnit.

Om det bara är jag som har problemet skulle jag vilja veta om någon har några tips på vad som kan vara fel.

//Erik

• Avstängd
  • Överallt
  • 2009-01-09 22:06

Mitt på startsidan finns det en jätteikon/knapp.

Min plusknapp har också försvunnit, grrr.. Kan bara inte hitta den (letat som en tok!) iTunes var på spanska också ett tag här i veckan, så man kan väl misstänka att de håller på att uppdatera någe'?

EDIT: Ah, där kom den! (22:40).

Har precis uppdaterat mitt bibliotek. Fungerade utmärkt med itunes plus. Nu har jag dock en fråga, hur gör jag för att uppgradera nästa maskin. När jag kopierar över filerna blir de dubbla, någon som har någon idé om hur man från sin egen server kan få samma finna konverteringsresultat som när man laddar ner dem från itunes server?

Ursprungligen av frippe99mac:

Har precis uppdaterat mitt bibliotek. Fungerade utmärkt med itunes plus. Nu har jag dock en fråga, hur gör jag för att uppgradera nästa maskin. När jag kopierar över filerna blir de dubbla, någon som har någon idé om hur man från sin egen server kan få samma finna konverteringsresultat som när man laddar ner dem från itunes server?

Tror inte att det finns något automatisk sätt att ersätta de filer som har DRM med de utan förutom på maskinen som man gör uppgraderingen.
Jag har löst det på detta sätt. Skapade en smart spellista där jag väljer "Kind" och skriver "protected" som dess kritie utan "". Då får jag en spellista med de låtar från iTunes Store som är skyddade och kan ta bort de som är skyddade.

Problemet blir ju när inte alla låtar är iTunes+ än så har ingen perfekt lösning på det.

/Adam

Det enklaste, som jag ser det, är att kopiera det gamla biblioteket och lägga det någon annanstans. Sen slänger du det som är i datorn. Så kopierar du över det nya biblioteket, med Plus-låtarna.

Om du har låtar i det gamla bibilioteket, som inte finns i det nya, så gör du så här - kopierar in det gamla biblioteket. iTunes kommer nu varna för dubletter. Här väljer du att inte importera dubletterna, och då får du dina Plus-låtar intakta utan att ha icke-pluslåtarna med.

Aj då.. nu har iTunes Store plockat bort all gammal musik som saknade Plus. Det innebär att flera album aldrig gick att uppgradera. Synd att jag nu sitter fast med en del kopieringsskyddad musik även om det iofs har fungerat bra så här långt.

Det är frestande att bränna tillbaka dem från ljudCD, men då tappar vi ljudkvalitet. Ingen lösning från Apple på gång?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-07 14:19
Ursprungligen av henrik.m:

Aj då.. nu har iTunes Store plockat bort all gammal musik som saknade Plus. Det innebär att flera album aldrig gick att uppgradera. Synd att jag nu sitter fast med en del kopieringsskyddad musik även om det iofs har fungerat bra så här långt.

Det är frestande att bränna tillbaka dem från ljudCD, men då tappar vi ljudkvalitet. Ingen lösning från Apple på gång?

Jag förutsätter att en lösning är på väg och att detta är ett tillfälligt fuckup från Apples sida.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-14 23:56

henrik.m och andra.
Först, logga in och kolla på knappen i mitten av iTunes Store. Den vita där det står "Music Is Now 100%" och kolla. Kolla sedan hur många låtar du har som iTunes inte vill uppdatera. Maila sedan iTunes Store-supporten och förklara hur det är och nämn hur många det handlar om. För mig var det 11 st och vips så fick jag lika många gratis nedladdningar. Inte så illa tycker jag.

Digga gärna den här diskussionen så alla får redan på detta.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-15 00:12

Upptäcker nu när jag klickar på att köpa en låt jag redan har att jag får frågan att uppgradera låten istället. Jag klickar på det valet. Inget händer, trodde jag. Sedan när låten är köpt ser jag låten liggandes där plus låten som köpt. Perfekt...

1
Bevaka tråden