Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

.mbox-problem

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-07-03 23:29

Jag vet att det kan vara lite tjatigt att höra alla problem med importeringar av e-brev fram och tillbaka... Men här kommer mitt bidrag till raden:

Jag tänkte migrera från Opera 7 för Windows till Mail.app. O7 använder nämligen mbox-formatet så jag trodde inte att det skulle vara några problem (även om filändelsen är .mbs), och det var det inte heller - tills jag upptäckte efter importeringen att den inte fick med sig alla mailboxar.
Mail.app lyckades nämligen inte importera de filerna som innehöll många e-brev (till exempel min inbox!) - jag fick bara med mig vissa mbox:are som inte innehöll så många brev...

Någon som har någon aning om vad detta beror på? Och någon som har tips på lösningar? (Generic mbox borde ju gå galant tycker man...)

UPDATE: Testade precis att importera den stora inbox-filen i GyazMail, och det gick alldeles utmärkt. Det gick också bra att från det exportera mbox:en till .mbox-format och sedan importera filen i Mail.app. Omständigt, jag vet, men det lyckades ju...
Apple har en hel del att åtgärda i Mail.app, det är ganska tydligt. Kanske blir jag nu kvar i GyazMail - den har ju varit min välgörare hittills.
Om någon har en förklaring till Mail.apps beteende mottages det varmt. (Elller är det bara en bugg?)

Senast redigerat 2003-07-03 23:42
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-03 23:48

Du kan testa att importera i Eudora först. Eudora använder ju mbox-formatet (rena textfiler).

1
Bevaka tråden