Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatering till 2.2 ledde till problem - tips och råd?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej !

Jag har haft problem med min iPhone 2G sen jag fick lite vin på den. Jag fick ett tips om att antingen uppdatera mjukvaran eller återställa telefonen som första årgärd innan jag lämnade in den för lagning. Alldeles nyss skulle jag uppdatera mjukvaran till 2.2 och följde alla instruktioner, kan inte komma på något fel jag gjorde, men nu visar den bara en USB-sladd och iTunes ikonen på skärmen. Om jag öppnar telefonen så står det att jag enbart kan ringa nödsamtal. Jag har för mig att jag har läst om detta problem en gång tidigare, men kan inte minnas vad man skulle göra.

Några råd och tips till detta fenomen vore mycket passande?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-10 21:15

Telefonen berättar för di att du ska ansluta till iTunes.
Så gör det och följ instruktionerna.

/Tangen

Tackar för svar.

Jag har varit inne på iTunes. Där står det;
1) att jag ska aktivera telefonen med AT&T.
2) att jag ska aktivera en telefon nu.
3) och här kommer det jag inte förstår. Man ska skriva in telefonnummer, account number och zip code samt account password.

Var hittar jag dessa numren? Jag testade även gå vidare utan att fylla i och på något vänster lyckades jag, men sedan står det att man ska betala olika avgifter. Kan det stämma?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-10 22:34

aha, läste slarvigt och trodde det var en 3G, sorry

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-10 22:36

kolla under upplåsning på forumet. Det finns en massa trådar om det

• Medlem
  • International user
  • 2009-01-11 01:23
Ursprungligen av Ilir Ahmeti:

Hej !

Jag har haft problem med min iPhone 2G sen jag fick lite vin på den. Jag fick ett tips om att antingen uppdatera mjukvaran eller återställa telefonen som första årgärd innan jag lämnade in den för lagning. Alldeles nyss skulle jag uppdatera mjukvaran till 2.2 och följde alla instruktioner, kan inte komma på något fel jag gjorde, men nu visar den bara en USB-sladd och iTunes ikonen på skärmen. Om jag öppnar telefonen så står det att jag enbart kan ringa nödsamtal. Jag har för mig att jag har läst om detta problem en gång tidigare, men kan inte minnas vad man skulle göra.

Några råd och tips till detta fenomen vore mycket passande?

http://www.iclarified.com/tutorials/index.php

1
Bevaka tråden