Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Automatiskt hämta filminfo i XBMC

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-01-11 11:43

Jag har nyligen kört in XBMC och Boxee i min AppleTV och har en del frågor. När den ska hämta hem filminformationen för varje film så läggs det enbart ett fult screenshot från filmen och ingen filminfo överhuvudtaget. Har väl märkt på sistone att den får dålig hastighet via trådlöst så får väl dra en TP-kabel i hela lägenheten.

Har någon upplevt att den funktionen fungerar bra i XBMC eller det är hastigheten som spelar lite roll?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-11 20:01

Har inte testat XBMC på AppleTV, men på Xbox och OS X fungerar den funktionen finfint. Den har hängt med ett rätt bra tag, så det känns som att det borde funka fint i AppleTVn också. Däremot vet jag att XBMC blir lite kinkig om den har och göra med kassa anslutningar så det är kanske värt att testa via Ethernet?

[QUOTE="fresla;1693909"]Jag har nyligen kört in XBMC och Boxee i min AppleTV och har en del frågor. När den ska hämta hem filminformationen för varje film så läggs det enbart ett fult screenshot från filmen och ingen filminfo överhuvudtaget./QUOTE]

Har du döpt filmen till något vettigt som tex. "Bomb.The.System.2002"?
Det fungerar inte om den heter ex.vis. "Bomb.The.System.2002.LiMiTED.NORDiC.PAL.DVDR-TELEFLiX".

Samma sak med tv-serier: Rätt format ska var något i stil med "Battlestar.Galactica.s01.e01.avi"

Hoppas att detta hjälper dig. Annars så kan du kika in på denna sidan http://www.xbmc.nu/index.php?option=com_content&view=article&id=43:guide-skapa-ditt-videobibliotek-med-filmer-och-tv-serier&catid=32&Itemid=40

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-01-12 15:54

Förmodligen är väl det trådlösa problemet.. Helt otroligt så dålig kontakt jag har med min Airport Extreme (som står ett rum ifrån).... Ska hem och testa lite andra kanaler för jag kan inte ens strömma en XviD utan att det tar 10 minuter att öppna den...

Du kan även testa att sänka bufferten för XBMC fast jag rekomenderar nog en TP-kabel. Det har jag och det fugerar stabilt och fint.

1
Bevaka tråden