Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Tycker det är alldeles för lite klagande på MS ifrån er sida verkar nästan som en del gillar Microsoft.. Vilket ni inte har någon större anledning och göra.
Tycker det är alldeles för lite klagande på MS ifrån er sida verkar nästan som en del gillar Microsoft.. Vilket ni inte har någon större anledning och göra.
Varför ska man avsky något bara för att man föredrar en konkurrent. Sedan har jag själv alltid varit stormförtjust i Excel, även fast versionen i OS X är riktigt dålig.
Det känns lite upproriskt och eventuellt omotiverat att hysa starka känslor åt en konkurrents produkt utan anledning.
Microsoft är ett företag. Det är alltför dominerande, men den stora syndaren är industrin, som stelbent satsar allt på MS, inte MS som säljer sina produkter. MS är bra på att sälja.
Ditt inlägg är misstänkt likt ett troll-inlägg, och det blir inte mindre suspekt av att det är ditt första.
Ja, att komma hit och bara säga att vi borde tycka något, utan att komma med någon motivering - då ser det tyvärr ut som om man bara är ute efter att provocera.
Så herr trådskapare - fram med något konkret om varför du tycker att vi borde tycka på ett visst sätt, annars stänger vi tråden.
Jag tycker faktiskt att MS håller på att göra 2 bra grejer till IE8. Accelerators och Web slices ser lovande ut. Nu vet jag inte om nån annan har varit först med det men det är i vilket fall något jag önskar kommer till Safari eller Firefox sen.
LCR , Ingemar tack för seriösa svar
tar bara word/exel som exempel det dröjde evigheter tills de kom
till Intel Mac och när väl kom var är det inget vidare
Ni har all anledning att inte gilla MS. Tycker ni bör visa det lite mer.
Vet inte varför du vill bråka men jag tycker att Win 7 ser ganska lovande ut (åtminstone om man jämför med Vista och lägger märket på att MS verkar ha tagit till sig av kritiken ang. detta OS).
Bättre att tänka positivt, gilla Apple (eller vad man vill) i stället för att ogilla nån annan.
Faktum är att jag inte heller gillar att ropa troll, för de flesta människor brukar vara rätt trevliga om de för chansen, även en del "sannolika troll". Så jag ångrar lite att jag sade så där.
Metor: Varför skulle man ha all anledning att ogilla MS för? De gör produkter för att sälja mer av sina andra produkter och där platsar inte Mac för dem.
Men det utspridda MS-hatet är något jag verkligen stör mig på, varför hata ett företag som gör produkter, räcker väl med att inte köpa deras produkter?
Själv är jag rätt nöjd med deras produkter och livnär mig på att kunna de ganska bra.
Nej, jag tycker fortfarande att han bör få en chans att förklara varför han vill att vi ska avsky Microsoft. Har man konkreta punkter att diskutera utifrån så kan det kanske bli en "riktig" tråd av detta också.
Så jag föreslår att vi avvaktar ännu ett inlägg från trådskaparen, så får vi se sen om tråden får leva vidare.
... fast jag är lite benägen att starkt ogilla Vista i allafall. Svågern har köpt en Vaio och har bett mig göra i ordning den.
Jag hade glömt hur jobbigt det är att hålla på i Windowsmiljö. Mest irriterad blir jag på styrplattan. Man kan lugnt säga att Apple tänkt till med sin styrplatta. Ett finger för att styra pilen, två fingrar för att scrolla... så enkelt men ändå så genialiskt.
Nu förstår jag jag varför så mycket PC-folk envisas med att släpa med sig en liten mus med sina bärbara!
Denna "diskussion" verkar inte komma någonstans, och vi har sett liknande trådar tidigare från nya medlemmar med 2 inlägg.
Jag låser tråden eftersom det inte framkommit något argument från trådskaparen om hans/henns påstående, om metor tycker att mitt beslut är fel så kan mentor meddela det till mig via PM.