Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple och iMacsidan

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är ofta som Apple får kritik av sina användare. Ofta tycker användarna att Apple inte lyssnar, bryr sig eller har någon respekt för sina kunder.

Går din Mac sönder, så skicka den inte för guds skull på reparation. För då kommer burken skickas till Irland. Sedan får du sitta och vänta på att komponenter från Taiwan skall skickas till Irland för att sedan buken skall kunna lagas.

Hade detta hänt på PC sidan av dator träsket hade Dell, AMD eller Intel förlorat sina kunder snabbare än du kan säga Microsoft.

För att inte tala om program och spelunderlaget vad gäller vår så älskade plattform…
Vem gör drivrutiner till MacOS X?

Många är vi som ibland känner oss undervärderade.

Jag var en frekvent besökare på www.imacsidan.nu och vad jag kan komma ihåg fick vi inga varningar om att sidan skulle försvinna.

Men det klart, när sedan imamsidan kommer tillbaka och varit uppe, säg 2 dagar, då är ju hela denna ”404” period glömd…

Ok, att jämföra ett multinationellt företag och en ideelintressesida är ju inte politiskt korrekt, men jag vill bara skriva av mig lite av min saknad. iMacsidan saknad..

now beat the shit out of me!
/jocke

[ 17-12-2001: Meddelandet ändrat av: Petter Mårtensson ]

Jag tror att Daniel har mer info om detta. Det var problem med server och lina såvitt jag vet...

Daniel som drev iMacsidan.nu är nu moderator här istället...

Jag tänkte föregå Daniel lite...

Jag och Daniel har "arbetetat" som redaktörer för iMacsidan sedan Magnus lämnade sidan 99 för att jobba för Macpressen. I höstas föreslog jag att Daniel skulle ta över helt som chefredaktör för att någon tydligare måste hålla i trådarna.

Vi kommer att lägga upp ett pressmeddelande på www.imacsidan.nu som i mer detalj kommer att förklara för er vad som har hänt och vad som kommer att hända. Men jag känner att vi har ett ansvar mot de besökare och läsare vi har haft och jag meddelar härmed följande:

iMacsidan är död, länge leve iMacsidan!!!

Vi har lagt ner iMacsidan i dess nuvarande form, men vi är som fågeln Fenix, vi reser oss alltid ur askan...

Det är kul att se att iMacsidan är en bra gro-grund för unga envangelister!

Precis som iBib säger så har vi terminerat iMacsidan. Strulen med servern som stått nere hos Macoteket har varit för stora. Vi har bestämt oss för att sluta bråka med Macoteket och helt lägga ner sidan.

Vad vi som är ansvariga för sidan kommer göra istället är lite dolt i dimman, men vi har kommit en bra bit på väg mot nästa milstolpe. Fram till dess att planerna ska realiseras så har jag bestämt mig för att lägga ner lite tid här på 99mac, vilket är ett alldeles utmärkt sätt att hålla mig sysselsatt med Mac-folket

iMacsidan är död, länge leve iMacsidan säger iBib. Visst är det så...typ. Vi kommer att återuppstå under nytt namn, med nya fräscha tag. Ett närmare samarbete med 99mac.com är inte heller omöjligt. Vi strävar efter att göra den skönaste sidan någonsin, vilket blir lättare med en samarbetspartner som 99mac.

Vi får se vad som händer. Fram till dess så vill jag att ni spenderar mer tid här, och kanske tittar in på iMacsidan lite då och då, ett pressmeddelande kommer inom kort att dyka upp där som förklarar det mesta.

Mvh Daniel Eriksson, red på iMacsidan.nu

Öhh.. jag kan bara tillägga att något tekniskt strulade med imacsidan servern som gjorde att vår roxen-server dog.... och vi kände att det var bättre att ha macoteket-servern igång än att ha imacsidan... någon annan kanske vill ta över driften?

Vårt officiella avskedsbrev:

www.imacsidan.nu

Sorgligt med sant. Men vi ser fram emot nästa milstolpe...och tro mig. Vi har inte legat på latsidan. Vi diskuterar just nu om eventuella tillvägagångssätt. Vem vet, kanske vi partnar upp med 99mac på ett snyggt sätt. Man vet aldrig...

• Medlem
  • Örebro
  • 2002-01-09 21:35

Forumet verkar leva vidare på iMacsidn.nu
http://hillberg.nu/imacsidan/forum/forum.php

• Medlem
  • 2002-01-10 01:13

Forumet ligger på min egna server och kan ligga där om folk vill använda den.

Men den kan försvinna vid vilken tid som helst. Använd 99mac istället.

1
Bevaka tråden