Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Entourage 2008 - kan inte ansluta till Exchange

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Efter att myndigheten där jag jobbar byggde upp ett nytt nätverk kan jag inte längre ansluta till Exchange mailserver. Försöken att skapa ett nytt konto ger följande fel:
Verifieringen misslyckades: "inloggningsfel: okänt användarnamn eller ogiltigt lösenord" (-17900)
Detta kan rimligtvis inte stämma eftersom kan kan logga in via OWA och från en pc.
Det gamla nätverket hade ip-nummer som började på 172 medan det nya startar med 192 och av någon anledning kommer jag inte åt det nya nätverket. Jag kan pinga servrar men inte montera något share.
Någon som kan ge något tips om hur jag ska lösa detta?

Du anger väldigt mycket splittrad information.

För det första vilken version av Exchangeserver kör du mot?
Kan du ansluta till OWA via Macen?
Är det en 2007 så ska du skriva som denna sida visar: http://korta.nu/a4e4

Vad sitter du med för OS X? Sitter du med 10.4 är du körd.
De har förmodligen "packet singning" påslaget (det är det från början) det klarar 10.5 men inge 10.4.

När du ansluter skriv:
smb://server.myndighet.se
användarnamn: domän\dittanvändarnamn
lösenord

Hoppas det hjälper.

Ja, det det blev splittrat, förmodligen av stress och frustration.
Jag har OSX 10.5.6 och det är Exchange 2007. Jag kommer åt eposten från OWA med både mac och pc.
När det gäller inställningarna har jag testat alla varianter, inklusive de i din länk. Antagligen ska jag koncentrera mig på nätverket, jag lutar åt att det är där huvudproblemet ligger.
Där använder vi macanvändare Admitmac. Jag har kontakt med deras support och vi har kommit så långt att vi kan logga in på ADt, men kommer inte åt hemmamappen på nätverket.
Till saken hör att nätverket är komplicerat. Vi är tre myndigheter som slagits samman till och alla de gamla domäner ligger och skvalpar tillsammans med den nya.
IT-avdelningen har naturligtvis fullt upp och det är inte rätta läget att pusha för mycket med våra mac-problem. Jag vet helt enkelt inte hur jag ska felsöka vidare.

1
Bevaka tråden