Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa "notes"-program för iPhone/iPodTouch?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

"Anteckningar" är lite för enkelt för mina behov.
Jag behöver synkning mot Macen och möjlighet att skapa/modifiera anteckningar på datorn.
Programmet skall dessutom lagra datan på iPoden med möjlighet att lägga till anteckningar off-line för att sedan kunna synka som vanligt.

Några tips på lämpliga program?

/Kjell

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-01-13 22:25

Evernote finns beskrivet i en annan tråd här....

Jo, jag har tittat på den, men den kräver Internetaccess hela tiden och lagrar inte anteckningarna på iPoden........

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-02-06 16:04

Evernote har jag aldrig blivit vän med:) Hur är Notebooks?

Annars så försöker jag med denna just nu

:: Awesome Note :: AppsFire.com says hello!

Snygg och ganska smidig men jag letar ändå fortfarande efter något så det är väl inte helt perfekt.

Ursprungligen av BlackSmp:

Evernote har jag aldrig blivit vän med:) Hur är Notebooks?

Annars så försöker jag med denna just nu

:: Awesome Note :: AppsFire.com says hello!

Snygg och ganska smidig men jag letar ändå fortfarande efter något så det är väl inte helt perfekt.

+1

Jag körde Evernote bra länge och var rätt nöjd. Lite buggig app och "web-applikationen" har väl en del att önska. Men numera kan man synkronisera Awesome Note med Evernote, så då blev valet att köpa Awesome note ganska lätt.

Synkroniseringen fungerar bra/smidigt även om jag kan irriteras över att formateringen far åt helvete (typ "ny rad", tabbar etc).

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-02-07 18:27
Ursprungligen av BlackSmp:

Evernote har jag aldrig blivit vän med:) Hur är Notebooks?

Notesbooks är underbar för mina anteckningsbehov.

Gillar man rena, enkla lösningar utan så mycket krusiduller är Simplenote tillsammans med Notational Velocity ett alternativ.

Vi brukar använda det så ibland att frun skriver in vad som ska handlas i webbgränssnittet för Simplenote och så behöver jag bara plocka fram telefonen när jag kommer till affären för att ha en färdig handlingslista.

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2010-02-13 13:24

Angående "anteckningar" i iPhone, går det att byta font generellt för alla anteckningar.
Jag har lyckats byta enstaka sidor med hjälp av Mail men den font som är förvald (Marker felt) är jag inte överdrivet förtjust i.

Tänkte lyfta fram Simplenote igen. De har lanserat ny webbapplikation som ser helt annorlunda ut (mycket snygg!) och har flera nya funktioner som att sätta etiketter (taggar) för att märka anteckningarna, ett enkelt verktyg för att gå tillbaka i tiden och se förändringar på en enskild anteckning och möjligheten att märka anteckningar som alltid ska vara högst upp.

Till detta har de också lanserat en stor uppdatering av sin iPhone-app med de nya funktionerna och andra trevligheter som att t.ex. fullskärmsläge och möjligheten att dela en anteckning med andra.

På det hela taget blev en bra produkt väldigt mycket bättre. Kan varmt rekommenderas.

Som vanligt vid stora uppdateringar så brukar det dyka upp buggar, och de jobbar redan på några buggfixar enligt deras blogg.

Awesome note kan jag verkligen rekommendera, synkar även med Google Docs vilket är mycket trevligt.

Jag har ett nytt intressant alternativ: Elements

En enkel texteditor som automatisk synkar mot Dropbox

1
Bevaka tråden