Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple skeppar rev 2 av MB/MBP idag?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Var inne hos en Apple Premium Reseller idag och de sa att Apple skippar "andra omgången" av MB´s, MBP´s idag. Skall införskaffa ny och vill helst slippa barnsjukdomarna från "första omgången" MB´s/MBP´s. Det förekom ju ingen uppdatering på Keynoten nyss (vilket hade varit lite väl tidigt kanske), så det skiljer ju inget så direkt mellan de MB´s och MBP´s som levererades direkt efter lanseringen i okt/nov och de som finns tillgängliga nu. Jag vill bara inte beställa en och så får jag en "gammal" MB/MBP från okt/nov.
Vad tror ni? Är det isf bättre att beställa från Apple online istället för över disk för att vara säker på att få en "färsk" en?

De menar nog andra leveransen/andra lasten. Inte andra upplagan.

Vad jag förstod skeppas iLife´09 i slutet av januari. Kan vara värt att vänta på det också, så slipper man uppdatera senare..?
Eller kan man på nåt vis se det i beställningen på Apple Online Store om ´09: an ligger med eller om det fortfarande är ´08:an i ?

Vet inte om det går att se på apple store men tror inte det finns på datorerna än som skickas. Har man köpt en dator efter den 6e januari kan man få det skickat för 99 kr genom apples Up-To-Date http://www.apple.com/se/ilife/uptodate/

/Adam

Ok, det är ju en schysst deal. Men va tror ni, är det värt att vänta nån vecka på "andra lasten"?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-01-13 23:28

Antingen så är det för att dom inte är så många ännu, eller så är det bara väldigt bra datorer för jag har inte reparerat många sen dom lanserades. Bara några mjukvaruproblem och något enstaka dåligt minneskort.
Verkar i mitt tycke vara en väldigt stabil första version utan några direkta "barnsjukdomar".

  • Medlem
  • Motala
  • 2009-01-14 11:05
Ursprungligen av nllub:

Antingen så är det för att dom inte är så många ännu, eller så är det bara väldigt bra datorer för jag har inte reparerat många sen dom lanserades. Bara några mjukvaruproblem och något enstaka dåligt minneskort.
Verkar i mitt tycke vara en väldigt stabil första version utan några direkta "barnsjukdomar".

Håller med. Nu jobbar jag inte med att reparera Apples datorer, men för att vara första utgåvan av en "ny" dator så har min fungerat grymt bra. Det enda jag haft problem med är att externa skärmar flimrat när man gått ur skärmvila, men detta avhjälptes med att uppdatera till 10.5.6. Annars ingenting. Känns som ett sjukt gediget bygge! Riktigt stabil i och med aluminiumchassit.
Jo förresten, batteriluckan har glappat ända sen jag fick den.. men det är ju ändå ett fel av den mindre kalibern, som jag inte direkt brytt mig om..

Instämmer I att det inte är vanligt att höra om fel med de nya modellerna överhuvudtaget.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2009-01-14 10:29

En ledtråd till när första uppdateringen kommer borde vara Intels processorplaner. Jag blev förvånad över att MB "bara" har 2.0 GHz i grundversionen. Kan det bero på leveransproblem från Intel? Min gissning är att nästa steg innebär att gamla "plast-MB" försvinner, nuvarande "värsting-MB" blir grund-versionen på 2,4 GHz (möjligen fortfarande med standardtangentbord istället för belyst) och får en rejäl prissänkning - och sedan en ny snabbare "värsting-MB"...

De som har insyn i processorutvecklingen kan säkert svara på om detta är rimligt givet Intels planer på kapacitet. Självfallet måste det finnas utrymme till ännu snabbare MBP så att MB inte kannibaliserar för mycket...

Instämmer med föregående talare. Det känns som det är dags att börja fasa ut 2.0 processorn och jag blev förvånad över att det inte hände vid uppdateringen.

1
Bevaka tråden