Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Canon MP620 i trådlöst

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag köpte strax före jul en skrivare med möjlighet att ansluta till WLAN. Jag har efter en del strul fått upp den i nätet. Canon instruktionsbok är ju inte den enklaste att ta sig igenom. Hänvisningar kors och tvärs beroende på vilken konfiguration och vilket os man kör etc.

Nåväl. Jag har fått skrivaren att prata med den första datorn jag installerade drivrutinen på. Utskriften funkar i det trådlösa och det blir bra kvalitet.

Problemet är att jag inte kan få min andra bärbara att prata riktigt med skrivaren över WLAN. Jag ser skrivaren i Systeminställningar och den är grönmarkerad, men när jag skickar något till den blir den säger utskriftkön att den är frånkopplad. Om jag raderar utskrifte återgår kön till "Skrivare redo"

Jag har installerat drivrutinen och det går att skriva ut via usb. Jag kör AirPort Extreme.

Finns det några tips där ute?
//tm

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-12 18:34

Hej!

2 år gammal tråd, men samma problem.

Hittade du eller någon annan en lösning?

Jag kan skriva ut testsidor och se all config med bläcknivåer etc, men en vanlig utskrift fungerar inte.

• Medlem
  • Nora
  • 2011-01-19 17:42

Min fråga gäller skrivare i trådlöst nätverk överhuvudtaget: Är det någon som kan rekommendera någon bra skrivare (som även skriver ut fotografier med god hållbarhet och kvalité, gärna utfallande A3) som fungerar i ett trådlöst nätverk där både en mac och en pc används? Komplicerat? Nå, jag hoppas på svar och är tacksam för tips! /L

1
Bevaka tråden