Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook i viloläge

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Solna
  • 2009-01-14 21:16

Hej,

har nyligen införskaffat en macbook och är toknöjd. Undrar bara detta med att stänga locket, hur är det med detta?

Kan man alltid stänga ner locket och försätta datorn i viloläge eller bör man stänga av den? Nu pratar vi om tex över natten och på dagarna.

Sen undrar jag lite om vad som är bäst för batteriet, att ha sladden urdragen då datorn är i viloläge eller ha sladden i. Sliter det mycket på batteriet att ha sladden urdragen under viloläget? (om man sätter datorn i viloläge på natten och på dagarna då jag är i skolan)

tacksam för svar

  • Medlem
  • 2009-01-14 21:25

Jag och många med mig stänger aldrig av våra laptops. Vila räcker bra.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-14 21:41

Samma här.
Just nu har jag en uptime på 16 dagar och 14 timmar. Alltså den tid som jag bara stängt igen locket utan att stänga av datorn på
Och jag kan lova dig att det är inte så länge..... vänta du, snart kommer dom riktiga uptimebögarna att slå det med hästlängder. Hahaha!!!!

Välkommen förresten

Yes!!

  • Medlem
  • Solna
  • 2009-01-14 21:56

Tackar för svaren... Tänkte bara, är det bäst att ha strömkabeln i vid viloläge eller ska jag ta ut den då?

tack

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-14 21:59

Ta ur den när den lyser grönt. Men ibland blir den grön när du sover, ta ur den när du vaknar.

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Ta ur den när den lyser grönt. Men ibland blir den grön när du sover, ta ur den när du vaknar.

Yes!!

För att?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-14 22:35
Ursprungligen av theplague:

För att?

Jag tror att det skonar batteriet.

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Jagtror att det skonar batteriet.

Yes!!

"Tror"?
Vore skönt med lite belägg.
Någon som vet?

  • Medlem
  • Solna
  • 2009-01-15 15:33
Ursprungligen av theplague:

"Tror"?
Vore skönt med lite belägg.
Någon som vet?

Vill också veta!?

1
Bevaka tråden