Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag tänkte att det var dags att uppgradera min nya macbook lite eftersom jag var lite snål när jag beställde från apple.
enligt specifikationerna på hemsidan http://www.apple.com/se/macbook/specs.html
så står det att i datorn så finns det nu minnen med dessa specifikationer: 1066 MHz DDR3 SDRAM (PC3-8500)
denna är på 7200rpm istället för den som sitter i som är på 5400RPM.
Är det stor skillnad i ljudvolym tror ni eller?
Är det värt att köpa en lite snabbare hårddisk? märks det mycket?
Vad säger ni om valen av produkter? tror ni de kommer funka eller bör jag köpa nått annat märke?
När det gäller hårddisk så tror jag SSD är det du bör satsa på. SSD passar perfekt i en Laptop eftersom de inte har några rörliga delar, dessutom går det ju snabbt. Enda problemet är väl att det kostar lite extra...
Men kan man verkligen sätta in en ssd hårddisk i alu macbooken? är det samma koppling som SATA? sorry kan inte jättemycket om olika hårddiskstandarder.
japp det är samma så dem funkar. men som sagt, tänk efter noga de kommer antagligen gå ner mycket i pris detta året för de blir allt mer populärt med dem, betala 8000 för 250 GB är det inte värt, tycker inte jag
Jag förstår vad du menar, det är väldigt dyrt och priset stiger snabbt. Jag skulle köpt en 60/128GB SSD, behöver du större lagringsutrymme i dagsläget så är en större hårddisk att prioritera.
Vad ska man välja för hårddisk?
Finns det någon sammanställning på vilka 500gb som är strömsnålast exempelvis?
Man vill ju samtidigt passa på att förlänga batteritiden om man ska stoppa in en ny hårddisk tänkte jag
en sökning på prisjakt visar ju att WD:s scorpio blue är den populäraste bland 500gb.