Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone GPS utveckling.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena
Tänkte höra med er hur ni ser på GPS:en i iPhone?
Jag har en iPhone och jag vet hur det fungerar med google maps och dylikt. Men vart tror ni att GPS funktion i iPhone är påväg?

Det finns inga direkt GPS programvaror på Appstore som är vettiga att ha. En funktion jag skulle vilja se är att man kunde positionera vänner som har iphone som man kunnde ett tag med vissa telefoner, dock då via triangeliering och inte lika träffsäkert som GPS. Det är en funktion jag efterfrågar.

Men vad tror ni...jag söker utvecklare inom iPhone GPS. Men jag undrar vad ni har för tankar kring ämnet?

Tacksam för era tanker!

det du snackar om hade varit en sak som jag tycker skulle varit kul vid första starten men som sen skulle bli ett av dom programmen som man nån vecka senare raderade.

jag skulle vilja ha en mer bilanpassad variant av iphonens GPS.

*Hastighetsmätare
*Vägens hastighetsgräns
*Position
*Nästa manöver (sväng vänster/höger)
*Tid och antal km, mil eller meter kvar till målet

Ja en fulländad navigations app vore suveränt! Finns ngn enstaka tex G-Spot. Har ej testat. Ngn som har?

Jag mejlade TeleNav och svaret jag fick var:
Hello Mr. Westerlund,

Thank you for your interrest in TeleNav. Currently there is no official release date for the iPhone version of TeleNav yet. The estimated release for the version however, is in March 2009.
Så de finns hopp.

• Medlem
  • Värmdö
  • 2009-01-16 22:04

Finns en tråd redan som täcker GPS i iPhone:
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/245051-traden-om-gps-i-iphone-3g.html

Låter denna vara öppen dock eftersom det är ett hett ämne.

1
Bevaka tråden