Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Antiklimax!!!!!!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-17 18:50

Helvete helvete helvete!!!

Äntligen har man fått Doepferystemets alla små söta byggstenar, byggt ihop en rad och ska testa... Vad tror ni visar sig... jo att det satans jävla spänningsagget 230VAC Hz -> 15VAC 2.5V som köptes tidigare (förrförra året... ) är stendött och jag saknar mejsel för att felsöka. Så nu sitter jag här med ett fett system som jag inte kan driftsätta.

Så min vädjan är, finns det någon i Göteborg som har ett aggregat att låna ut ? Jag bjuder dig på tårta (som jag bakat själv idag). Lite Whisky kan du få också !!!

Befinner mig i Olskroken i Göteborg.

/Odd Bob

Argh vad surt! Hoppas det ordnar sig.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-18 10:43

Tråkigt, kolla med Synthesizer Network kanske...?
http://www.analogue.org/network/

surt, jag vet hur det känns

[anekdot]

i min tidiga ungdom i slutet av 1970-talet när jag fortf bodde pa landet, så reste jag med tåg till närmsta större stad som hade en musikaffär för att inhandla 1 st korg ms10 som jag hade bett dom ta hem
speciellt för min skull

efter timtals resande fram och tillbaka med tåg (sån orange limpformad "rälsbuss" som några av er äldre
här på forumet kanske minns) så packade jag äntligen upp synten i hemmet, satte i kontakten och vred med darrande fingrar volymratten/strömbrytaren till "on", döm sen om min förvåning när synten var stendöd - snacka om antiklimax !

[/anekdot]

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-18 11:35

Nu är tårtan slut. Fick ju fan tröstäta mig glad igen... Ska se om jag kan ta med traffon till jobbet på måndag. Då löser det sig nog. Om inte annat så kanske TSN har något i någon byrolåda. Frisk luft är boten just nu. Ha en skön dag. Själv ska jag göra snöänglar och drömma mig bort...

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-01-18 11:56

humm... 12 eller 15v va? kanske datanätagg?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-18 12:12

enapa: tro mig, jag skulle inte chansa på strömmen på ett modulsystem för 10 lax...;)

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-18 19:23

Nu har det lagt sig lite. Hoppas jag får löst det i veckan. Då kommer jag att förse er med sprudlande surrande spräckliga studsiga spasmer av läckra System A30 ljud.

1
Bevaka tråden