Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äääntligen, en ny magsynth! Från Roland!

Tråden skapades och har fått 103 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-25 19:18

Skall nog fästa axelrem på EIII och gå ut och rocka lite kasta upp den i luften och nicka den som Nirvanas bassist gjorde med basen

Då skapar man i alla fall lite historia.

Ursprungligen av EMUL8OR:

Skall nog fästa axelrem på EIII och gå ut och rocka lite kasta upp den i luften och nicka den som Nirvanas bassist gjorde med basen

Då skapar man i alla fall lite historia.

Det och språngmarsch rakt upp på topplistan på Darwin Awards.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-26 02:55
Ursprungligen av sawtooth:

det och språngmarsch rakt upp på topplistan på darwin awards.

nr:1 , HA-HA-HA-HA-HA!!!!!!

Ordet keytar gillar jag inte heller. Det är ingen gitarr, inte ens i närheten. Bara ett keyboard man råkar stå och spela.
Min CS01 har hål för gitarrstraps på sidan. DX100 och Omnichorden har redan strapshållare.
Måste väl finnas nåt sätt man kan stå och lira utan att man tänker på tyska schlagerdansband med skinnslipsar

• Medlem
  • Jönköping
  • 2009-01-25 21:00
Ursprungligen av charliecrash:

Måste väl finnas nåt sätt man kan stå och lira utan att man tänker på tyska schlagerdansband med skinnslipsar

Nope.

Antingen det eller fetlagd rockare a la Status Quo eller nåt. Eller Wells.

Keytar är alltid fel.

Jag måste nog starta en Facebookgrupp.

• Medlem
  • International user
  • 2009-01-25 22:31

Glöm inte Poly-800. Helfräck att ha på magen och joysticken ger det hela full cred.....

orkar inte leta fram reklambilden från Korgs broschyr från 1985, killen i reklamen var en riktigt ubernörd.

Ursprungligen av depulse:

orkar inte leta fram reklambilden från Korgs broschyr från 1985, killen i reklamen var en riktigt ubernörd.

Kolla inlägg #58

• Medlem
  • International user
  • 2009-01-26 09:36
Ursprungligen av deadbeat:

Kolla inlägg #58

Tackar, men denna skägglurk är inte så fel som den finnige yngling jag kommer ihåg, Korg måste ha slagit på stort och hyrt två olika modeller för att täcka in alla potentiella köpare. Eller så blandar jag ihop det med någon reklam för Korgs magsynth RK-100 som var koppald till en EX-800.

Jag hittade bara en bild från den Japanksa katalogen med en japschick:

Senast redigerat 2009-01-26 10:53
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-26 00:29

Alltså, jag tänkte komma in och skriva "men jag tycker ju faktiskt att magsynt är lite tufft" och sen kunna luta mig mot att jag är en ganska häftig kille IRL också, för att liksom ge mitt uttalande lite tyngd.

Men sen kom Robert Wells-bilden. En liten del av min själ dog inatt.

Jag tycker i alla fall att den är rätt så cool!
Fast jag såg nåt rek. pris på runt 12000, så den blir i alla fall ingen hit hos mig

Ascoolt!
Att hänga över en laptop känns ju rätt 00-talet, nu jävlar ska jag ha en magsynt!

Ursprungligen av Dumb Dan:

Att hänga över en laptop känns ju rätt 00-talet, nu jävlar ska jag ha en magsynt!

Varför inte hänga på sig en laptop? Laptar!

Ursprungligen av deadbeat:

Varför inte hänga på sig en laptop? Laptar!

magMac! iStrap-on!
eller vänta det kanske blev lite fel associationer där...?

• Medlem
  • International user
  • 2009-01-26 10:35

Vore coolt att bygga en magsynth för 2000-talet. En aluminium unibody lösning, med liten färgskärm, inbyggd MacMini att köra som ljudkälla och effekter och ett aftertouch känsligt klaviatur. Med en massa ledar som lyser upp beroende på hur man spelar, allt för att ge en bättre show. Behöver inte vara 100% fullsize tangenter och 3 oktav borde räcka. Och ett svaj som de har på gitarrer att använda när man solar.

• Medlem
  • Jönköping
  • 2009-01-26 10:45

Fan, något säger mig att den här tråden kommer att sluta med att jag själv står där med en keytar på scen... jag är så inkonsekvent ibland...

Haha nu närmar det sig nåt. laptop på magen alltså.. ok.. ju längre snöre desto ballare är man. Nurdarna har den strax under hakan så det ljusa skenet gör ansiktet ännu blekare och den där sköna armhållnigen annars vanlig hos gnagare. De lite mer rockiga låter den lagom täcka det värsta typ Flea.

På tal om det var det väl en skön snubbe på Norberg förförra året som nästan stämmer in på depulse's beskrivning med komplett datorsystem i dräkten.

• Medlem
  • 2009-01-26 11:09

Robot Cowboy! Trevlig kille.

"iStrap-on"!
Haha

• Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-26 12:31

Bara för att toppa Robert Wells!
http://www.youtube.com/watch?v=qCyIaHjc6kc

• Medlem
  • Jönköping
  • 2009-01-26 13:30
Ursprungligen av kroffe:

Bara för att toppa Robert Wells!
http://www.youtube.com/watch?v=qCyIaHjc6kc

Tänk att de blev rika på den där sörjan. Världen är tamejfan helt upp o ner o galen...

En annan liten sak med synth-på-magen, är ju att det är ganska svårt att spela vettigt när hela keyboardet rör sig och flyter runt i luften, jämfört med en gitarr där man har lite mer fast punkter att förflytta sig mellan. Dessutom är gitarren skapad för att hängas på en, det är svårt att spela gitarr på lutande ställ...

Jag vill ha mycket roligare och mer genomtänkta magsynthar än dom som existerar nu - för dom osar verkligen schlagertanzenmusikanten. Jag får väl ta mitt favorit midikeyboard och fram med glasfibermassa, sandpapper och pianolack och skapa en rolig grej helt enkelt.

Strap-On Orgel kanske, med stödben då som ståbasarna har. -Jasså han? Ja, han spelar Slap-Organ!

Hittade alternativa namn för keytar:

* shoulder keyboard
* strap-on synth
* keyboard guitar
* synth-axe (not to be confused with the SynthAxe)
* remote keyboard
* portable keyboard
* belly-synth
* synth guitar (not to be confused with MIDI Guitar)
* master keyboard (as most were used as MIDI controllers)
* electroponce
* Schmidtkeytar
* Kaytar
* piano guitar (in French Canada)
* keyboard controller
* Synthar
* Guitboard
* Keyboard Axe (in Australia)
* Keyboard-tar
* Glam Board

När kommer den första skinn-keyboardslipsen med MIDI? Det vore nåt!

...men nån måste ju kunna hitta ETT exempel på nån som ser ok ut med lådan på magen, antingen i form av film eller iaf stillbild! Annars är ju beviset ett faktum.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-27 11:03

charliecrash: den ultimata "magsynthen" gjord för att spela _på magen_ borde ju i så fall vara ett knappmidi-dragspel. Knappspel är ju dokumenterat mycket mer snabbspelade än de med "vanlig" klaviatur. Japp, jag har en morsa som spelar dragspel!

Här är några bizarra midiknappspel:

http://www.accordionpage.com/s_midiacc.html

• Medlem
  • Skövde
  • 2009-01-27 11:23
  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-01-27 11:28

Fasiken nu har jag försökt hitta en bild med en cool snubbe med en keytar, men jag kunde inte. Alla ser ut att vara fast i 80-talet eller vara väldigt självironiska. Eller så har de en självbild som inte riktigt stämmer överens med allmänhetens generella syn på saken...

• Medlem
  • 2009-01-27 17:01

Hahah

Ursprungligen av clase:

Glad bild!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-27 11:42

http://www.youtube.com/watch?v=gR8S0zwOa0A

typ 2.15 in, dompi ser ändå rätt cool ut, right? right? kom igen rädda keytaren!

Bevaka tråden