Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extremt långsam superdrive på nya MBP 15" Unibody

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2009-01-23 07:02

Har sökt både här på 99 och på övriga nätet men inte hittat någon lösning på detta:

Beställde en sprillans MBP 15" nyligen och upptäckte igår att superdriven är extremt långsam. Testade först att bränna lite bilder på en dvd med Toast, Den kom till läget där den börjar bränna och visade återstående tid 46 s. Sen hände inte mer (väntade läääänge) och det gick inte att stänga ner programmet utan fick döda datorn.

Testade lite senare på kvällen att lägga in ett avsnitt av x-files från en DVD med Handbrake. Tog en evighet att bara läsa in skivan och när den var klar visades inte alla kapitlen.
Min gamla Macbook 1,83MHz gör detta klockrent och ganska snabbt.

Är det fel på driven eller är det någon inställning (vilket verkar osannolikt)?
Tänkte ringa supporten om ingen här har lösningen.

Den läser och spelar upp dvd-film utan problem. Däremot varvar skivan aldrig upp lika snabbt som i min förra dator.

Mvh

Senast redigerat 2009-01-23 07:15
  • Medlem
  • Vancouver, Kanada
  • 2009-01-25 20:44

Måste säga att det låter som det är något fel på din enhet. Min superdrive (MBP 2,53GHz Unibody) går märkbart snabbare än den i min f.d. Macbook.

Om jag inte minns helt fel så var den specificerad till 6x Read/Write (DVD) och denna nya har 8x Read/Write för DVDn.

1
Bevaka tråden