Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fläktljud på Macbook White?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Skall iväg och tjacka en vit MB sedan. Väljer mellan den med 950 och den med x3100.
Hursomhelst, var längesedan jag tog på en MB, har kört stationärt tidigare..

Hur är det med ljud från en MB? Låter dom mycket vanligtvis? Jag är totalt allergisk mot bärbara datorer som låter, så, hur är det med ljudnivån från en MB? Skiljer det mellan olika vita modeller?

Tack på förhand

Min upplevelse är att de är riktigt tysta. Om man belastar processorn kraftigt, eller är inne på en sida med mycket flash kan man höra fläkten varva upp.
Men vid normalt användande här man knappt att datorn har en fläkt igång

Gött, det var vad jag hoppades på

Otroligt irriterande med små fläktar på högvarv

Jag skulle välja den med Intel GMA X3100, detta eftersom det är en nyare modell med de grafikkretsarna än en dator med Intel GMA 950. Dock kom det en ny modell i veckan som använder sig av NVIDIA GeForce 9400M grafikkretsar. Jag skulle välja den modellen om jag har möjlighet.

Sen instämmer jag i vad Marcus_R säger, en macbook är riktigt tyst, och fläkten varvar mest när man belastar den hårt eller är inne på sidor med flash. Vid normal användning hör man mest bara ett litet sus av fläkten.

1
Bevaka tråden