Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3g-ikonen borta efter Yellowsnow

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej! jag har tele2 och har hackat den via yellowsnow, allting fungerar perfekt.
men jag har en fråga om 3g ikonen, innan telefonen var hackad och jag körde med ett fusksim så hade jag en ikon som sa "3G", men nu så har jag bara en rund boll när jag surfar.
är det fortf 3g jag använder?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-25 13:02

Rund boll är GPRS ikonen. Kolla i inställningar att 3G är akiverat.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-25 16:17
Ursprungligen av henriknewstream:

hej! jag har tele2 och har hackat den via yellowsnow, allting fungerar perfekt.
men jag har en fråga om 3g ikonen, innan telefonen var hackad och jag körde med ett fusksim så hade jag en ikon som sa "3G", men nu så har jag bara en rund boll när jag surfar.
är det fortf 3g jag använder?

Manualen anyone?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-01-26 09:22

Du måste ställa in internet.tele2.se som APN också annars kommer det inte fungera..

hej! jag har skrivit in internet.tele2.se, endast. inget pass eller så.
men ni har alltså tele2 och ni har 3g ikonen?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-01-30 22:36

Japp! Du har 3G igång va? I min står det Telia 3G fast jag har Tele2. Som operatör i inställningar står det Sweden 3G, som är ett nät som Telia och Tele2 äger tillsammans.
Installera Bossprefs i Cydia och kolla om du har 3G OCH Edge igång. Båda måste vara igång för att det ska fungera. Sen måste ditt abonemang ha 3G, om du inte har det går det att beställa här http://www.tele2.se/tillagg-tjanster-datapaket.html

Jag har 1 GB data i månaden, på två veckor har jag gjort av med ca 100 MB. Och då har jag surfat varje dag, uppdaterar RSS med bilder, twittrat, facebook osv. Det går inte så mycket som man skulle kunna tro, men 200 MB är på håret.

1
Bevaka tråden