I början av januari fick jag p-bot eller kontrollavgift på min bil då jag parkerat utanför markeringarna på min hyrda p-plats där jag bor.
Jag felparkera pga att bilarna till höger om min egen, stod fel. Bilen längst till höger startade förskjutningen. Och övriga bilar rättade sig efter denne. Min plats var näst sist i raden.
Parkeringsvakten hade satt p-bot ena dagen och även följande dag. Dvs två dagar i rad. Hade jag inte kommit på morgonen på tredje dagen, så hade jag antagligen fått fler lappar.
Har överklagat dels första gången och sedan på det beslut om att det inte var giltigt skäl. Jag hade godtagit felparkeringen om det inte fanns skäl till felparkeringen. Jag vill ju inte åverka skada på min eller närliggande bil, som stod inpå min markering pga förskjutningen från höger sida.
Ja, vi får se om de ger med sig... Jag kommer i alla fall överklaga tills de ger med sig. Grr!
2x300 kr är inte mycket men jag ifrågasätter regeln/principen. Jag anser inte att jag är skyldig, vad tycker ni andra?