Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kurstips: Lightroom

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kör Adobe Lightroom och gillar det. Det funkar väl.

Känner jag skulle vilja ha lite mer kött på benen och blir glad när
jag ser att Moderskeppet.se komemr med en kurs den 25:e feb.

Skall köpas!

Ngn som har tips på litteratur? Finns ngt på svenska ?

Scott Kelbys bok "The Adobe Photoshop Lightroom 2 Book for Digital Photographers" rekommenderas varmt - allt man vill veta om Lightroom och lite till. Den finns dock inte på svenska ännu vad jag vet.

Ursprungligen av joakimk:

Scott Kelbys bok "The Adobe Photoshop Lightroom 2 Book for Digital Photographers" rekommenderas varmt - allt man vill veta om Lightroom och lite till. Den finns dock inte på svenska ännu vad jag vet.

Verkar vara den som kommer på svenska nu v10.
beställt ett ex från Bokus.

Kan leva med det.
Börjar nog med kursen, frun är även intresserad där ...

Kollade in moderskeppet.se, där var ju en hel del Photoshop-kurser också som verkade intressanta. Är det någon som provat deras kurser? Är de bra? Blev lite sugen...

Personligen är jag lite trött på Kellbys stil och rekommenderar istället Martin Evening The Adobe Lightroom 2 book. Båda böckerna verkar rekommenderas av många men för mig var valet lätt.

Angående kurserna, jag tycker Mattias & co håller en hög pedagogisk kvalitet på sina kurser så de kan jag rekomendera

Jag håller med om att Kellbys "humor" kan man vara utan, men han är en klippa på Lightroom. Jag ska dock införskaffa Martins bok också, hans Photoshop böcker är ju kanon.

Och så får man ju testa en av kurserna - deras gratistips är ju riktigt bra, de verkar veta vad de snackar om på moderskeppet.se.

Ursprungligen av joakimk:

Kollade in moderskeppet.se, där var ju en hel del Photoshop-kurser också som verkade intressanta. Är det någon som provat deras kurser? Är de bra? Blev lite sugen...

Jag har deltagit (men inte avslutat) deras kurs i bildbehandling på distans som ges av Jönköpings högskola. En utmärkt bra kurs med genomtänkt och bra pedagogik och bra innehåll. Rekommenderas varmt!

Distanskurs i Digital bildbehandling 7,5hp. Kvartsfartsstudier.
Ansökan till hösten sker 15 mars- 15 april. http://www.moderskeppet.se/kurser/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-19 19:28
Ursprungligen av Goflorp:

Jag kör Adobe Lightroom och gillar det. Det funkar väl.

Känner jag skulle vilja ha lite mer kött på benen och blir glad när
jag ser att Moderskeppet.se komemr med en kurs den 25:e feb.

Skall köpas!

Ngn som har tips på litteratur? Finns ngt på svenska ?

Nu behöver du att vänta längre. Den kom idag!

Köpte också Moderskeppets kurs i Lightroom 2 (just utkommen) på Fotomässan i GBG.
Mässpriset var 60:- rabatt (340 istf 400).

Det var kul att hälsa på grabbarna från moderskeppet.se också...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-14 18:13
Ursprungligen av Goflorp:

Köpte också Moderskeppets kurs i Lightroom 2 (just utkommen) på Fotomässan i GBG.
Mässpriset var 60:- rabatt (340 istf 400).

Det var kul att hälsa på grabbarna från moderskeppet.se också...

Har du kollar igenom den? Var den bra?

Fysisk litteratur är det ju inte direkt, ej heller på svenska men jag tycker att lynda.com håller extremt hög kvalité på sina webbkurser. Mycket lätt att följa, rekommenderas!

http://www.lynda.com/home/DisplayCourse.aspx?lpk2=539

1
Bevaka tråden