Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Separationsångest!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-28 09:47

Nu försöker jag sälja min SY99 igen och märker hur jag knappt vill svara på alla mail jag fått från vendolin. Sålde ju en för ett halvår sedan och köpte en ny ganska snart igen

Vill ju egentligen inte sälja den överhuvudtaget, men den FÅR INTE PLATS i min lägenhet.
Dessutom får jag en Blofeld Keyboard som skall få plats och täcker in vissa ljudspektra som
99:an stod för innan.

Så nu står 99:an lutad mot en vägg igen och även om jag mycket väl kan tänkas använda den på nya skivan så kan jag ju lika gärna använda min Polivoks eller Blofeld eller TX7 för de där lite råare och komplexa ljuden. Men ja det är ngt speciellt med 99:an och mig helt enkelt.
men jag har en etta. Nu står den bara där mot väggen igen!

Skall man skaffa ett trippelställ? Men de är så fula.... och kan man få plats med en minimoog, en polivoks och en Sy99 på ett ställ??

Eller skall man sälja....och köpa tillbaka igen ngn gång

Någon som känner igen sig..

Jag har ju hört hur den låter i dina händer, så jag förstår att du vill ha den kvar!

Om det inte är för ekonomiska själ, så tycker jag du ska försöka stasha den någonstans. Föräldrar? Släkting? Källarförådet kanske inte är någon hit, och hyra förråd kanske är overkill...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-28 10:00

Lägg den under sängen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-28 10:34

Håller med. Sälj inte! Ångrar mig varje gång, så nu håller jag fan i min även om den är ett jävla åbäke.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-28 11:38

Köp en TG77. Inte 100% samma sak men close enough...

Eller köp ett A-frame ställ så får du plats. Eller skippa Blofeld keyboard och köp desktoppen istället.

Få synthar slår SY99/77 tangentbord.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-28 13:15

Haft en SY77 innan 99, det ÄR inte samma sak....och inte alltid close enough.
Finns mycket fler vågformer i ROM i 99 samt att jag lagt en massa samples i flash RAMet
Sen låter ju effekterna helt annorlunda också.

Men gillar SY77/TG77 ändå, för FM delen funkar de ju klockrent, kan mycket väl bli att jag säljer 99:an och då köper en TG77 ngn gång

Blofeld keyboard är exakt en sådan grej som jag vill ha som midi kontoller och "leksynth" och 60mb usersamples som kan moduleras etc är orsaken till att jag köper den.

Skall mest ha 99:an till att arra alternativ rock musiken med, då den på ngt sätt passar så grymt bra in i alla mixar, har det där organiska drömmande ljudet och låter liksom "dyrt" på ngt sätt Den låter Depeche ULTRA...
Låter VARMT,mörkt och snyggt elakt och vackert i sin grundkaraktär, som ingen annan digital synth jag vet.

Äh, var en man och sälj åbäket. Livet går vidare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-28 13:36

Äh, var en man och skaffa ett större hem. Letar man ordentligt kan man hitta en större lägenhet till samma hyra som en mindre.

Fuck it. Kill your darlings.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-28 15:25

Exakt, vill ju kill my darlings, lite därför jag sålde också
Är alltid väldigt "kill my darlings" när det gäller allt annat.
Skriver ändå mest akustiskt nu, lägger den under sängen helt enkelt

1
Bevaka tråden