Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SwitchResX 23.976Hz

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-01-29 17:43

Hej. Är det någon som lyckats koppla sin man till LCD och fått macen att skicka ut 23.976Hz eller multipel för att forhindra judder på TVn?

Jag har pillat med swichresx men får inte det att funka. Tacksam för hjälp!

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-01-30 09:22

Hej, nu hitta jag äntligen en lösning! Så om nån annan har samma problem kolla denna sidan: http://forums.plexapp.com/lofiversion/index.php/t9.html

Skrev in inställningarna för hans sony tv eftersom min också är sony dock annan modell, när jag skrev in inställningarna i switchresx ändrades de något av sig själv men funkade perfekt ändå :). Provade göra en custom setting till där jag ändra tillbaka de värde som ändrade sig själv och då funkade det inte. Den som funkade rapportera sig som 24Hz i skärminställningarna i OSX den andra som 47.88 (tror jag det var).

Finns även en länk på den sidan till en guide hur man tar fram alla värdena exakt till sin TV, dock verkar den ganska lång och komplicerad så det blir en annan dag Bara glad att jag får 1080/24p judderfritt GÖTT

1
Bevaka tråden