Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppladdning av Batteri vid köp av iPhone

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Imorgon ska jag köpa en iPhone hos Telia i Sundsvall. Efter att ha gjort en snabb sökning i detta forum har jag inte hittat något av intresse och väljer därför att starta en ny tråd.

Normalt sett har tipsen tidigare varit att ladda en nyköpt telefon under ett visst antal timmar innan man börjar att använda den. Gäller detta för iPhone 3G? Eller kan jag helt enkelt bara sätta i kortet direkt och köra och kanske stoppa i laddning efter ett par timmar?

• Medlem
  • Borås
  • 2009-01-29 23:53

Jag vet faktiskt inte men av gammal vana så gör jag alltid så att jag använder mina nya telefoner tills dom är slut, brukar finnas en del kräm redan som nya. Sen när det är slut för första gången så laddar jag över natten o sen bryr jag mig inte efter det. Hitills har jag aldrig haft några problem med dålig batteritid på nån telefon förrän efter lång tid.

Ursprungligen av jannol:

Jag vet faktiskt inte men av gammal vana så gör jag alltid så att jag använder mina nya telefoner tills dom är slut, brukar finnas en del kräm redan som nya. Sen när det är slut för första gången så laddar jag över natten o sen bryr jag mig inte efter det. Hitills har jag aldrig haft några problem med dålig batteritid på nån telefon förrän efter lång tid.

Och du har inte haft problem med iPhone då heller?

• Medlem
  • Borås
  • 2009-01-30 00:11

nope, den funkar fint, batteriet räcker kanske omkring 8-10 timmar när jag lyssnar på ljudbok på jobbet, jag har 3g o wlan påslaget men inte bluetooth normalt sett. Vid vanlig använding så brukar den klara sig omkring 2-3 dar beroende på hur mycke jags snackar.

Jag pratar ca 30 min till 2h om dan. Detta är inga exakta uppgifter men jag har ingen som helst misstro till att min skulle vara sämre än den ska.

Ursprungligen av jannol:

nope, den funkar fint, batteriet räcker kanske omkring 8-10 timmar när jag lyssnar på ljudbok på jobbet, jag har 3g o wlan påslaget men inte bluetooth normalt sett. Vid vanlig använding så brukar den klara sig omkring 2-3 dar beroende på hur mycke jags snackar.

Jag pratar ca 30 min till 2h om dan. Detta är inga exakta uppgifter men jag har ingen som helst misstro till att min skulle vara sämre än den ska.

Ok, dåså. Då kommer jag att sätta in den och aktivera direkt när jag köpt den. Har med mig min MB i ett fodral för att koppla upp på kafét bredvid Telias butik.

Tydligen finns det så snälla ombudsmän som delar med sig av sitt användarnamn till Telia Homerun så att man redan har fri åtkomst dit.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Normalt sett har tipsen tidigare varit att ladda en nyköpt telefon under ett visst antal timmar innan man börjar att använda den.

Jag tror det där är gammalt och förlegat numera. De flesta nya produkter har batterier som inte kräver detta och iPhone säljs normalt sett laddad så vitt jag vet, om den inte hunnit ladda ur sig.

• Medlem
  • Borås
  • 2009-01-30 15:18
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Normalt sett har tipsen tidigare varit att ladda en nyköpt telefon under ett visst antal timmar innan man börjar att använda den. Gäller detta för iPhone 3G? Eller kan jag helt enkelt bara sätta i kortet direkt och köra och kanske stoppa i laddning efter ett par timmar?

Citat från http://www.apple.com/se/batteries/
"Till skillnad från nickelbaserade batterier kan polymera litiumjonbatterier laddas upp när som helst – du behöver inte vänta tills batteriet är urladdat eller fulladdat för att bibehålla bästa prestanda. (Med tiden byggs kristaller upp i nickelbaserade batterier, vilket hindrar dem från att laddas upp fullständigt och kräver en fullständig urladdning.) "

Läs även http://www.apple.com/se/batteries/iphone.html för fler tips för längre batteritid.

Mvh / MP

• Medlem
  • Täby
  • 2009-02-03 18:58

Lightleaks och andra skavanker får ni ta i trådarna som handlar om just detta.
Rensade ett gäng OFF-TOPIC inlägg.
/Mod

1
Bevaka tråden