Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Donald Buchla's newest synthesizer, the 700, is introduced to the San Francisco community at a gathering held at the Sake Factory 1988. Charles Amirkhanian interviews the inventor as well as numerous local composers about their experiences with Buchla's creations while we hear in the background people trying out the newest version.
Efter: 22 min så börjar synth grejset men det är mkt prat
När man läser specsen om den på VSE så är den ju oerhört imponerande på pappret. Skulle vilja höra lite "vanliga" ljud från den, eller ännu hellre: programmera den själv.
man är ju läjligt sugen på BUCHLA... Varför är dom så hemliga och asdyra?? Har suktat efter ett 200e system sedan länge... Är det ngn 99:a som har nå BUCHLA?
man är ju läjligt sugen på BUCHLA... Varför är dom så hemliga och asdyra?? Har suktat efter ett 200e system sedan länge... Är det ngn 99:a som har nå BUCHLA?
Buchla är ju hur komersiella som helst om jämför med Serge. Serge har ju inte ens en websida. Utan man måste ringa och beställa. Det går inte heller att betala med kort...
Men jag vill också ha 200e. Det är lite som en våt dröm...
Ha ha coolt! Låter lite som en circuit-bent Casio... synd att dom inte gör några "vanliga" ljud som går att göra nått vettigt med... men den kanske är så avancerad... Jag skulle tröttna direkt.