Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sample cds från kända synthar?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-02-02 11:02

En dum fråga kanske... finns det sample cds från t.ex Nord lead serien med dess preset ljud?

Jag tänkte försöka återskapa benassi basen och vill jämföra basen från nordleaden. Mest för att det är kul förstås. Vad jag har hört så var det ett preset från en nordlead 2 som användes som grund.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-02 13:31

Han Alle Benassi som är den som programmerar låtarna är med på en DVD som man fick med Future Music tidningen, där så visar han lite sitt arbetssätt och han kör enbart mjukvarusyntar i logic. Vad jag har hört så är den där basen du är ute efter gjord på ES1 i Logic, den låter verkligen sådär "Benassi" by default.

http://video.google.com/videosearch?q=benassi+in+the+studio&emb=0&aq=3&oq=benassi+in+#

Varning för dålig engelska i videon

Och jag har en Nord Lead 2, och den har inga originalpresets som ens påminner om Benassi basen eller ES1 soundet. Däremot så kan man med lite rattande snabbt få fram liknande ljud.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-02-02 13:32

Jag tror att tidningen Studio hade lite guider till olika klassiska synthbasljud , inklusive Benassi, i senaste numret!
Eller så kan du ju skapa ett eget ljud
Fast du kanske vill utgå från ngt också förstås.

Finns säket ngn här som har en NL som kan hjälpa till.

1
Bevaka tråden