Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Räcker en G4 450 till??

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2003-07-06 20:28

Hallåj
Jag håller just nu på å funderar på om jag skall överge PC och gå över till mac. Och nu har jag hittat en annons på en Powermac G4 450 med 980mb ram. Och nu undrar jag om denna dator kommer räcka till för att köra OS 10.2 och det andra som man vill göra. Jag har inga ambitioner om att Göra musik/klippa video eller nått sånt bara surfa, skriva, kolla på film och allt annat som man gör 95% av tiden vid sin hemdator. Jag skriver detta på min mors Ibook G3 400 312mb som jag tycker är vääällldigt seg med OSX men vad jag har förstått så skall det vara en stor skillnad på G3 och G4 i OSX. Är det så?

Mvh Torsten

Det är bra att det är så mycket ram-minne i datorn. Det är nästan det viktigaste när det gäller X.

Sedan beror det på hur mycket du får betala för datorn. Som många påpekat de senaste dagarna finns det en del som försöker blåsa upp priserna på den svenska begagnatmarknaden. Använd till exempel http://www.mactorget.nu/begpriser.php för att se vad som är rimligt att betala för en begagnad mac.

Vill du veta mer om datorn du ska köpa finns en bra sajt med information om alla modeller här http://www.apple-history.com

Jag har en G4 Cube 450 mhz, OS X 10.2. Den är riktigt rapp med 1,5 gb ram

Jag har också en G3 iBook 600 mhz, OS X 10.2. Den är seg som sirap med 128 mb ram

Mac OS X äter ram till frukost!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2003-07-07 20:44

Ok.. Min far har nu bestämt att jag inte får sälja våran PC därför att vi enligt honom behöver en kraftfull PC i huset... så det blir nog ingen Mac. Men om det är någon som sitter och vill bli av med en G4:a för ca 2000 så kan ni välldigt gärna meddela mig..
Mvh Torsten

1
Bevaka tråden